Részletes program
1. nap: Belfast – az RMS Titanic városa
Találkozás a Liszt Ferenc reptéren. Elrepülés menetrend szerint amszterdami átszállással Belfast-ba, Észak-Írország fővárosába. Délutáni érkezés után utazás belvárosi szállásunkra.
Menet közben vázlatos ismertető a Lagan folyó partján 1613-ban alapított, ma 680.000 lakosú, egészen különleges sorsú város múltjának néhány kiemelkedő eseményéről. The Plantation of Ulster kora: A skót (Stuart) I. Jakab király „ültetvényezése” – amikor nagyszámú skót presbiteriánus, francia hugenotta és angol telepes költözött a katolikus írek földjeire. III. (Orániai) Vilmos király kora,- majd az Orange Order megalapítása időszakának bemutatása. Végül néhány szemelvény az időkről, amikor Belfast Baltimore és New York legnagyobb cukor és rum ellátójává vált, illetve Földünk legnagyobb hajógyártó központjává nőtt. Pár szó a Harland & Wolf hajógyártó óriáscégről és itt épített óriás hajójáról, az RMS Titanicról.
Bejelentkezés hotelünkbe, majd fakultatív koraesti séta lehetőség: Grand Opera - a City Hall (Városháza) parkja, benne a Titanic emlékművel. Szomjunk fakultatív csillapítása frissen csapolt (észak) ír sörrel. Éj Belfastban.
Tervezett szálláshely: Hilton Belfast City Centre
2. nap: Ulsteri balladák nyomában
Reggeli majd látogatás az Ulster Múzeumban. Az 1821-ben életre hívott intézmény az ország legfontosabb néprajzi,- régészeti,- és természettudományi múzeuma, 1962 óta Nemzeti Múzeum. Épülete is egyszerre XIX. századi palota – illetve a 70-es években hozzáadott „beton monstrum.” Közös látogatásunk végére kirajzolódik előttünk Ulster (Ulaidh), a mai modern Észak-Írország és az Ír Köztársaság legészakabbi megyéinek föld- és néprajza, múltja – s erre épülő jelene. Séta a Botanikus kertekben, majd a parlament méretű Városházánál. Rövid látogatás a Szent Anna Katedrálisban, az ír-anglikán egyház működésének rövid felvázolásával.
Szabadidő, majd látogatás a viktoriánus kor egyik legpatinásabb intézményében a Crown Liquer Saloon-ban, azon belül is a Nicholson Pub-ban. Koraesti 1 fogásos pub (kocsma) vacsora, majd esti szabadidő. Éj Belfastban.
Tervezett szálláshely: Hilton Belfast City Centre
3. nap: Óriások útján
Kóstoló a Bushmills Irish Whiskey-ben, némi kitekintéssel az 1,3 milliós lakosságú Louisville (Kentucky – US)… Bushmills testvérvárosára és annak bourbon-jaira. Társaságunk rábeszélése a távozásra… majd utunk folytatása a „Game of Thrones” egyik legmesésebb forgatási helyszínére a The Dark Edges fasorhoz. Sétánk után az esztétikai licit „továbbemelése”: Utazás az Atlanti-óceán partjára, a Carrick-a-Rede (írül: Carraig á Ráid) függőhídhoz. Átkelés a 30 m magas, 350 éves hídon az óceánból kiemelkedő vulkáni sziklatű szigetre. (Romantikus esetben enyhe szélviharban… Skócia partjainak látványával.)
Látogatás az UNESCO világörökségi védelem alatt álló Giant’s Causeway természeti csodájánál. A leginkább hexagonális alakzatú, 40.000 db óriás sípból álló, óceánba bukó bazalt orgona a legendák helyszíne: Itt védte meg Fionn mac Cumhaill az ír óriás a szigetet, a Skóciából érkező óriásoktól. Séta, pihenő és némi „visszalassulási lehetőség” a Világ peremén, az Óriások útján.
Az ír-ír határ átlépése a délután, utazás a Letterkenny katedrális-városába. Menet közben rövid szemelvények az 1600-as évek skót-angol betelepítéseiről, illetve modern Ír Köztársaság kialakulásáról. Közös vacsora. Éj Letterkenny-ben.
Tervezett szálláshely: Letterkenny at Radisson Blu Hotel
4. nap: A hegyekkel koronázott Donegal
A 4.860 km2 területű, Észak-Írországtól is északra lévő Donegal az Ír-sziget legvadregényesebb vidéke. Több mint 1.200 km óceáni partvidék, madárszigetekkel, szirtekkel, a partokon szubpoláris hegyekkel. Ez a na Saighneáin, a kelta Északi fény és glaciális formák “izlandias” földje. Első kirándulásunk a Dunree Head óceánpartjára vezet, sétával a Dunree Lighthouse világítótoronynál, majd a napóleoni háborúk idején épült Fort Dunree tengeri erődnél. Látogatás a Dough Famine Village skanzenben, az 1840-es években lezajlott „Nagy Krumpli Éhség” szomorú históriájának ismertetésével.
Továbbutazás a Five Finger strand 30 m magas óceánparti dűnéihez. Séta a Wild Atlantic Way ösvényen Írország legészakabbi pontja, a Malin Head szikláihoz. Az 1813-ban felújított világítótorony körbejárása, majd a lélegzetelállító Pólifreann, vagyis a „Pokol lyuka” örvénylő vizeinek fotózása. Késő délutáni visszaindulás Letterkenny-be. Közös vacsora. Éj Letterkenny-ben.
Tervezett szálláshely: Letterkenny at Radisson Blu Hotel
5. nap: A hegyekkel koronázott Donegal
Reggeli után utazás a Glenveagh Nemzeti Parkba. A park (írül: Páirc Náisiúnta Ghleann Bheatha) a jégvájta vidékek és a brit kastély építészet „bemutató terepe” is egyben. Központja a 6,5 km hosszú Lough Beaghtengerszem, ennek oldalait koronázzák a Derryveagh-hegység zöldellő vonulatai. A tópart éke a skót főúristílusban épült Glenveagh Castle kastély. Látogatás a főúri lakban, majd utána a hozzátartozó kertekben,ligetekben. English tea és tóparti sétalehetőség, pihenéssel.
Továbbutazás a grófságnak is nevet adó Donegal ősi városába. Igaz mesék az itt történtekről, Szent Patrik (IV-V. század) itt töltött napjaitól – az 1601. éviostromig. A XV. században átalakított Caisleán Dhún na nGall, vagyis a Donegali vár, az ősi O’Donnell klán fészkének megtekintése.
Továbbutazás a 601 m-re kiemelkedő Slieve League, Európaegyik legmagasabb óceáni sziklája felső pereméhez. A keltául Sliabh Liag-ként tisztelt partszakasz nevénekjelentése: “A kőoszlopok hegye”, a hely, ahol az égbolt és az óceán kékje egybeolvad. Séta és a „légi felvétel”pillanatok élvezete. Délutáni visszautazás Letterkenny-be. Közös vacsora. Ezt követően fakultatív kocsmázásilehetőség, ír kávézás. Éj Letterkenny-ben.
Tervezett szálláshely: Letterkenny at Radisson Blu Hotel
6. nap: Londonderry megér pár misét
Reggeli után visszautazás Észak-Írországba, annak is talán legkülönlegesebb városába, a grófsági rangú Londonderry-be. A határ átlépése előtt látogatás a Northern Uí Néill kelták által épített Grianan of Aileach földvár- és kőgyűrű erődnél. Az V. századig visszavezethető kelta – és viking legendák felemlegetése a 244 m magas hegyen épített, 5 m vastag falú, titokzatos óriás kőgyűrűnél.
Londonderry: A Foyle partján álló városban Szent Kolumba építette az első nagyobb kolostort, a VI. században. A mai Katedrálist (ami a néhai rendház helyén áll) 1633-ban adták át, évszázadokon át „élő” szemtanúja volt a megannyi vallási-politikai összecsapásnak. A különleges, teljes egészében fallal körülvett Óvárost (Old Walled City) 1619-ben „nyitotta meg” a londoni The Honorable The Irish Society üzleti társaság. A teljes egészében tervezőasztalon született Renaissance „mintavárosnak” eredetileg csak 4 kapuja volt, helyenként 10 m magas falai tetején lovas kocsikkal is lehetett közlekedni. Központja a Gyémánt-tér, Renaissance épületei közé az 1700-as években került be néhány „új” György stílusú palota. Londonderry királyi kormányzat által tervezett észak-amerikai városok „első darabja”, afféle követendő „sablon”. Közös sétánk során feltárulnak előttünk a különböző korok látványosságai, az alapítástól a „The Troubles” koráig, vagyis az 1970-es, 80-as évek unionista–nacionalista (protestáns – katolikus) ellentéteiig. Délutáni továbbutazás Carrickfergus normann tengeri erődjéig. A Kik voltak az itt járt normannok? kérdés, és a hatalmas erőd körbejárása, kívül és belül. Néhány szó a skót John Paul Jones-ről „az amerikai haditengerészet apjáról”, illetve az Amerika függetlenségi háború (1775-1783) igen rendhagyó tengeri csatájáról – ami itt a partoknál zajlott.(!)
Késő délutáni visszaérkezés Észak-Írország fővárosába. Este közös 1 fogásos kocsma vacsora, majd fakultatív észak-ír sörözési lehetőség. Éj Belfastban.
Tervezett szálláshely: Holiday Inn Belfast City Centre
7. nap: Titanic Quarter – RMS Carpathia és dr. Lengyel Árpád emlékezete
Reggeli után kései kijelentkezés a hotelből. Séta a helyi Fővám-tér (Custom House Square) épületeinél, majd a Lagan Weir gyalogos hídon. Átutazás a néhai hajógyárak és dokkok, mára kulturális központtá alakítottvárosrészébe, a Titanic Negyedbe (Titanic Quarter). Történetek az időkből, amikor itt a világ legnagyobb hajógyárában készítették a világ legnagyobb hajóját. Néhány szó a Titanic útjáról – valamivel több a Cunard Line vállalat régi magyarországi (Fiume kikötője) működéséről, az RMS Carpathia hajóról (a Titanic túlélőinek megmentője) és dr. Lengyel Árpád hajóorvosról. Séta és szabadidő a Titanic Negyedben, fotózási lehetőséggel a The Great Light világítótoronynál. Megérkezés a belfasti reptérre a délutáni órákban. Elrepülés amszterdami átszállással. Hazaérkezés a Liszt Ferenc reptérre.
A programok és a szállodák változtatásának jogát irodánk fenntartja!
UNESCO világörökségi helyszín:
- Giant’s Causeway (Óriások útja)
Fontos információk:
Várható menetrend (változhat):
Légitársaság: KLM
KL1364 Május 21 Budapest-Amszterdam 11:35 -13:40
KL 949 Május 21 Amszterdam-Belfast 16:15 -16:50
KL 950 Május 27 Belfast-Amszterdam 17:20-19:55
KL1371 Május 27 Amszterdam-Budapest 20:55-22:55
Utazás AIRFRANCE vagy KLM járattal
A nemzetközi járatokon maximum 23 kg lehet a poggyász súlya, háromdimenziós mérete maximum 158 cm (szélesség + magasság + mélység). A fedélzetre 1 db 55x35x25 cm kézipoggyász és egy kis női vagy laptop táska (40x30x15 cm) vihető fel, melyek súlya összesen maximum 12 kg lehet.
Forrás/ további információ: AIRFRANCE vagy KLM
Utazás hagyományos légitársasággal (általános információk)
Amennyiben rendelkezik az adott légitársaság(ok)ra érvényes törzskártyával, kérjük feltétlen jelezze felénk a foglalás során. A kártyaszámot a foglalásban rögzítjük és így nem vesznek el a mérföldek.
Kényelmi szempontú ülőhelyválasztás esetén (ülőhelyek nagyobb lábtérrel / vészkijárat közelében) a légitársaság előzetesen megszabhat feltételeket (mint például az angol nyelv ismerete, fizikai alkalmasság az ajtó kinyitására). vészkijárat közeli üléseket családosok részére (gyermekkel, babával utazók) nem tudunk biztosítani felár ellenében sem.
Ingyenes ültetés esetében a légitársaságok “standard” típusú ülőhelyeket biztosítanak.
Esetlegesen előforduló géptípus csere esetén nem garantálják az azonos jelzéssel/számmal ellátott ülőhelyet.
Egyes járatokon az ültetés csak felár ellenében kérhető (ilyen igényüket kérjük jelezzék előre)!
Olyan úticélok esetében, ahol az adott országban belföldi járaton is utazunk, az igénybevenni kívánt járatok/légitársaságok szabályzata egymástól eltérő lehet. (pl. poggyász méret/súlyhatár). Részeteket az aktuális utastájékoztató tartalmazni fogja.
Nehezen mozgó/mozgáskorlátozott utasaink részére a hagyományos légitársaságok tolószéket tudnak biztosítani, mellyel az utas repülőtéri közlekedését/átszállását segítik a jegykezeléstől a kapuig. Kérjük ilyen igényét szíveskedjen előre jelezni.
A fedélzeti ellátásban a légitársaságok között eltérés lehet. A standard ételkínálat mellett az alapvető érzékenységeknek illetve elterjedt étkezési szokásoknak megfelelő ételek közül tudunk választani. Különleges ételrendelés esetén (vegán, laktóz-,gluténérzékeny, diabetkus stb.) a menük nem keverhetők. Előfordulhat, hogy néhány úticél esetében különböző okokból korlátozott (pl vallási okok) ételkínálattal találkozhatunk. Egyes - jellemzően rövidtávú járatok - előfordulhat, hogy fedélzeti ellátás nincsen, vagy fizetős szolgáltatás.
Biztonsági okokból szúró-, vágóeszköz, manikűrkészlet valamint 1 dl-nél több folyadék szállítása csak a feladandó poggyászban lehetséges.
Egyesült Királyság elektronikus beutazási engedély (ETA)
A brit kormány 2025 tavaszától a 6 hónapnál rövidebb beutazások esetében egy ún. elektronikus beutazási engedélyhez (továbbiakban: ETA) köti majd az uniós polgárok belépését az Egyesült Királyságba.
A magyar állampolgárok 2025. március 5-től kérelmezhetik az ETA vízumot, mely a 2025. április 2-a utáni beutazásokra érvényes.
Az engedély két évre fog szólni, és többszöri belépésre jogosít, így amennyiben Ön már rendelkezik érvényes vízummal, kérjük jelezze.
A vízumigényléshez szükséges: az érvényes útlevél képe és egy igazolványkép.
Az ETA a kérelmező utazási okmányához kötötten kerül jóváhagyásra. Amennyiben tehát időközben szükségessé válik az úti okmány cseréje, az utazónak új ETA-t kell igényelnie az Egyesült Királyságba történő beutazáshoz.
Társítási garancia
A társítási garancia logóval feltüntetett utak esetében nem kell egyágyas felárat fizetnie az utasnak, ha nem sikerül mellé utas társat találnunk.
Feltételek:
- Legkésőbb 2 hónappal az indulást megelőző időpontig szükséges jelentkezni. (Az ettől eltérő esetek egyenként, külön elbírálás alá kerülnek.)
- A körutazáson TÖBB hely is legyen még szabadon. (Vagyis: az utolsó helyre társítási garanciával nem lehet jelentkezni.)
- Társítási garanciával való jelentkezés esetén a szobatárs személyével kapcsolatban az utasok nem határozhatnak meg feltételeket, ez esetben a társítási garanciánk érvényét veszíti. Ilyenkor az utast egyágyas szobában tudjuk elhelyezni az egyágyas felár megfizetésével. Irodánk igény szerint igyekszik lehetőséget adni arra, hogy az utastársak megismerhessék egymást. Viszont ez nem kötelező, amennyiben az egyik társítandó utas erre nem tart igényt vagy nem veszi fel kapcsolatot a másik utassal akkor ezt nem tudjuk biztosítani. Ha a megismerkedés meghiúsult, és a társítandó utas enélkül nem fogadja el a társítást, akkor a társítási garancia érvényét veszíti.
- Továbbá az utastársra vonatkozó reklamációt sajnos nem tudunk elfogadni. A megértésüket megköszönjük!
Az oldal tetején, a „Miért ez az út?” felületen keresse a társítási garancia feliratot.
Kizárólag az adott felirattal feltüntetett utaknál vállalunk társítási garanciát.
Útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítás
Útlemondási (storno) biztosítást minden szolgáltatás részvételi díjából számolunk. Az útlemondási biztosítás mértéke: 2,8%
Amennyiben az útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítást együtt rendelik meg, abban az esetben útlemondáskor az utast nem terheli önrész a következő esetekben:
Utas Covid-19 megbetegedése (ezen belül pl. indulást megelőző 14 napon belül pozitív PCR teszt eredmény esetén is), sürgősségi körházi fekvőbeteg gyógykezelése, elhalálozása, vagy a következő típusú baleseti sérülései: csonttörés, szalagszakadás, legalább III. fokú égési sérülés.
Minden egyéb esetben az önrész: 20%
A BBP biztosítás további előnye, hogy esetleges járattörlés vagy repülőgép késése esetén 150 EUR összeghatárig fedezik a légitársasági kártérítés behajtásának ügyintézési költségét, amennyiben az arra specializálódó cégen keresztül történik az ügyintézés. (Utasbiztosítás szabályzat G pontja.) További részletekről érdeklődjön kollégáinknál.
Biztosításokra vonatkozóan 2022. január 1-től az EUB Biztosító feltételei az érvényesek.
A biztosításokról bővebben IDE KATTINTVA tájékozódhat.