Fejléc menü
Fontos információk az úticélról
Miért Franciaország?
Franciaország ma Európa nyugati felére rátelepedő, hatalmas, hatszög alakú ország. Tengertől-tengerig érve megkerülhetetlen, az Atlanti-óceán és a Földközi-tenger között. Itt díszlenek Európa legmagasabb, hófödte alpesi csúcsai (Mont Blanc 4807 m), melyek között földrészünk legmagasabb színvonalú, több száz kilométeres, egymással összeköttetésben lévő síterepei épültek ki. Lotharingia hegyeitől az óceánig az a Párizsi-félmedence terpeszkedik el, amely lágyan hullámzó alföldi formáival a hátán hordja Reims világhírű pezsgő kultúráját, Párizst, vagyis magát a fővárost, illetve a Loire és a Cher folyók völgyének megannyi vadregényes és pompázatos kastélyát.
Ebben az országban ostromolják telente a partokat az Atlanti-óceán óriás hullámai, impozáns, több méteres apály-dagály jelenség teszi különlegessé a nagyvárosokat (St. Malo és az árapály erőműve), az apró kis halász kikötőket (Honfleur) vagy az óceán parti nagyvilági fürdőhelyeket (Dieppe). A neolitikum óta ezeket a partokat őrzik a hallgatag és titokzatos breton menhírek ezrei. De meleg kontrasztként ott a napfényben és levendula illatban fürdő Provence, aprólékosan tagolt tájakkal, festői középkort idéző várkastélyaival (Tarascon, Avignon, Les-Baux-de Provence), arisztokratikus hangulatú városaival (Aix), nagyvonalú, máig az egykori birodalom eleganciáját sugárzó római műemlékeivel (Pont du Gard, Nimes).
Ezernyi íz, szín és fény országa ez: csak sajtból több, mint 300 félét készítenek a sós-zamatos, nehéz Roquefort-tól a habkönnyű normann brie-ig, a rusztikus korzikai kecske és birka sajtoktól a kifinomult fondue sajtokig. Persze mindehhez van finoman illeszkedő "nagy bor" is, meg ezen túl is vagy ezer féle. A chef-eket előrébb rangsorolják, mint a tábornokokat, a szombat esti vacsorához a legszebb fej káposzta vagy legjobb szelet marha hús kiválasztása még mindig előrébb való, mint bármilyen szellemes megoldás a munkahelyen, vagy a világpolitika egy-egy rezdülése. Itt alkottak az impresszionisták, itt éltek a hugenották, ez a nép, ez a nyelv uralta az európai diplomáciát és kultúrát évszázadokon át, de Louis de Funes és Belmondo országa is ez, meg André Citroené és a Napkirályé (XIV. Lajos), Zinedine Zidane-é (foci) és Abalo-é (kézilabda) is. És persze a miénk is lehet. Csak el kell ide látogatni...
Korzika
Alig egyharmad dunántúlnyi területű ez a sziget, mely közel háromezer méterig emelkedő hegyóriásaival szinte égbe szökken a három tenger (Tirrén, Ligur, Földközi) határvidékén. Nevezik líraian az "Alpok tengerbe szakadt leányának", de becézik a "szépség szigetének" is. Szenvedélyes hely ez, melynek tavaszi illatát már vagy negyven kilométerről szembe sodorja a szél az érkező komphajókkal. Szenvedélyes, mert szélsőséges. Szélsőségesen gyönyörű, szegény és gazdag egyszerre. A tintakék tengerből egy minden ízében élő, dús és változatos vegetációval rendelkező méregzöld szigetként emelkedik ki Korzika, ahol a dinamikus szintkülönbségek élesen rajzolják meg a növények övezeteinek határait: a meleg, mediterrán pálmaerdők és bugenvillia ligetektől kezdve, a macchia bozótosoktól a lágyan hullámzó mediterrán paratölgy erdőkig, majd a zárt tömbben terpeszkedő mérsékelt övi lombhullató zónáig (szelídgesztenye erdők), a hatalmas fenyvesekig és még azokon is túl a törpefenyő és sziklahavas zónáig.
Hatalmas kincse és látnivalója a szigetnek ez a pazar növényzet tömege, mely ezernyi kézműves méz, lekvár, likőr, pálinka és liszt alapanyaga. Itt őshonosak azok a muflonok is, melyek közül több tucat példánnyal a mi Mátránkat telepítették be a két világháború között, ezekben a fenyvesekben és gesztenyésekben szaladgálnak szabadon azok a jellegzetes, félvad disznók, amelyekből az utolérhetetlen házi kolbászok, pástétomok és szalámik tömege készül, és melyekhez a több száz féle helyi, házi sajt bármelyikének elfogyasztása egyedülálló rusztikus gasztronómiai élményt nyújt. Francia is meg nem is ez a sziget: ugyan hivatalosan Franciaország része, de az autóinak más a rendszáma mint a kontinensen, és a francia központi, állami gondolkodásra egyáltalán nem jellemzően részleges autonómiával rendelkezik, melyet hosszan tartó, kőkemény ellenállással és merényletek sorozatával szó szerint kiharcolt a helyi függetlenségi mozgalom (FLNC).
Nyelve jellegzetes, valahol az olasz és provanszáli között lehet félúton, inkább az olaszhoz közelebb, de erős dialektussal. Népe kevert mióta a hódítani érkező római légiók a hatodik, sikertelen hadjáratuk után a számukra elérhető parti népességet kiirtották és kicserélték romanizált lakosságra, de a hegyek népe máig őrzi ősi génállományát és erős identitását. Más a szem, a haj és a bőr színe, és másképpen is látják a világot a part menti pápai, pisai, majd genovai, aragón és manapság francia városok forgatagában, mint messze, fenn a hegyekben. Még a sziget egyik nagy szülöttének, Bonaparte Napóleonnak a megítélése is szélsőségesen különbözik. Kicsiny sziget ez, de stratégiai pozícióban: ezért hánykolódott évszázadokon át más és más hódítók hatalmának kénye-kedve szerint. A legkitartóbb, Genova építette a legtöbbet a szigeten: máig áll 67 késő román, kora gót katonai őrtornya körben a sziget partjain, meseszép román stílusú kőhídjaik ívelik át a vadregényes folyókat és európai szemmel szinte hihetetlen méretű citadellái uralják a legendás városaikat (Bonifacio, Calvi, Bastia, Porto-Vecchio). De ugyanezekben a völgyekben fut Gustave Eiffel vasútja is, és ugyanitt, ezeket a partokat szegélyezik azok a hófehér homokos strandok, valószínűtlenül kék vizükkel, melyekhez hasonlót legközelebb csak a Seychelles-szigeteken láthat a turista.
A sziget évszázadokon át elnyomott és szegény volt, gyér népessége ma óriási előny: Európa talán egyetlen, utolsó olyan európai infrastruktúrával és turisztikai szolgáltató bázissal, közbiztonsággal, tisztasággal és rendezettséggel megáldott területe, ahol nem kell egymást taposnunk a turista áradattal. A "lakatlan vadregényesség" máig jellemzi ezt a páratlan szépségű és egyedülálló múlttal, növényzettel és épített környezettel rendelkező szigetet.
Tovább olvasomFranciaország az Európai Unió tagjaként a magyar állampolgárok számára személyi igazolvánnyal vagy útlevéllel való belépés lehetséges. Az ország a Schengeni Egyezmény tagja, így határellenőrzésre csak a Nagy-Brittaniával, Svájccal és Andorrával közös határon lehet számítani.
Tovább olvasom
Franciaország utazás autóval
Franciaország nagyon fejlett úthálózattal rendelkezik. Európában itt található a leghosszabb úthálózat, amely egyben az egyik legsűrűbb is behálózva az ország összes települését. Általában elmondható, ha a domborzati viszonyok azt megengedik, két szomszédos település között vezet jó minőségű burkolt út.
Az autópályák aránya is igen magas, Auvergne régió kivételével nagyon sűrű hálózatot alkotnak. Túlnyomó többségük magán kézben van és fizetősek. Az árak általában a megtett távolság függvényében változnak: az autópályára felhajtáskor egy jegyet kell húzni, amelyet lehajtáskor a fizető kapunál le kell adni, és ez alapján számolják ki az autópályadíjat. Ha a felhajtáskor kapott kártya elveszett (vagy, ha lejárt, azaz 3 napnál régebbi), a legtávolabbi felhajtótól számolják az útdíjat. Az árak európai viszonylatban elég magasak, de nagy különbségeket is mutathatnak.
Fizetni készpénzzel (elsősorban euróval, de egyes helyeken akár valutában is), csekkel vagy bankkártyával lehet. Ez utóbbi az ajánlott, mivel sokkal gyorsabb és kényelmesebb. Egyes helyeken (pl. Nice Cote D Azur ) környéke, a lyoni elkerülő földalatti szakasza, A432-es autópálya) azonban egységdíjat kell fizetni (függetlenül attól, hogy hol hajtottunk fel). Ilyen helyeken általában egy tölcsér alakú autómatába kell a megfelelő összeget (általában 1,5–2€) bedobni. Természetesen csak fémpénzben, ezért autópályára hajtás előtt érdemes meggyőződni, hogy rendelkezünk-e fémpénzzel.
Léteznek nem fizetős autópálya szakaszok is. Ezek Ile-de-France régióban, illetve az egyes nagyobb vidéki városok agglomerációjában találhatók, de a Rajna-menti, illetve az észak-franciaországi autópályák többsége is ilyen. A fizetős szakaszokat felhajtó előtt mindig a PÉAGE felirattal jelzik. Az utolsó nem fizetős lejárót a DERNIÈRE SORTIE AVANT PÉAGE felirat jelzi, ezt követően nem feltétlenül botlunk fizetőkapuba (station de péage), ez lehet, hogy több kilométerrel arrébb van vagy egységdíjas szakaszoknál nem is létezik.
Nagy forgalom esetén (nyári hétvégéken, csúcsidőszakban) fizetős szakaszok végénél, a fizetőkapuknál több kilométeres sorok alakulhatnak ki. Megoldás lehet egy korábbi lehajtón való lehajtás, ám így is számítani lehet torlódásokra, mivel akadnak mások is, akik így próbálnak hamarabb célhoz jutni. Különösen gyakran Lyon környékén szokásosak a hasonló torlódások az A6 és A7 autópályákon. Párizs tág környékén is általánosak a nagyon hosszú dugók, tehát átutazás esetén érdemes minél messzebb elkerülni a fővárost.
Az autópályákon amúgy nagyon fejlett információs rendszer van. Sűrűn találni kijelzőket, amelyek jelzik az aktuális forgalmi viszonyokat, illetve az esetleges veszélyekre is felhívják a figyelmet. Franciaország szinte minden részén (de főleg Bretag-ban, az Alpokban Provence régióban) heves viharok tudnak kialakulni, amelyek során a vezetés egyáltalán nem ajánlott. Esős, havas és csúszósz időben az autópályákon legfeljebb 110 km/h sebességgel lehet menni.
Az autópályákon kívül számos országos főút (route nationale) is található az országban, melyek mindegyike ingyenes. Sok közülük több szakaszon többsávos, akár autóút, sőt autópálya minőségű. Jelzésük egy N és az azt követő egy, kettő vagy három számjegy. Csomópontokban zöld színnel jelölik őket.
A leghíresebb és egyben a legforgalmasabb országút, az N7, amely Párizsból Lyonon és Aix-en-Provence on át megy Menton városáig. Bár lassabb, mint autópályán haladni, sokkal élvezetesebb lehet ezt az utat választani, amely számos érdekes településen megy keresztül, bár sokat el is kerül.
Az országos utak mellett léteznek megyei (départementale, Dxxx), illetve települési (Cxxx) utak is. Ezek általában szintén jól karban vannak tartva, de jóval kisebb forgalmúak, mint az országos utak. A megyei utak nagyjából a magyarországi elsőrendű főútak, a helyi utak a magyarországi mellékutakhoz hasonlíthatók az út szélességét tekintve.
Franciaországban számos körforgalom található. Itt mindig jól jelzik (a Magyarországon szokottól eltérően az út bal oldalán), hogy a kihajtó ágak hova vezetnek. Általabán a TOUTES DIRECTIONS (minden irány) irányt érdemes követni, ha a többi kiágazó nem felel meg. Érdemes odafigyelni, hogy kereszteződéseknél a korlátozó táblák általában (nem mindig) a szokásostól eltérően a bal oldalt találhatóak.
Franciaország utazás vonattal
Franciaország kiválló vasúthálózattal rendelkezik, amelyen sok nagy sebességű vonat (TGV) közlekedik. A rendszer óriási hátránya azonban, hogy nagyon erősen Párizs centrikus, így bár a fővárosból Franciaország nagy része, Belgium és London is elérhető három órán belül, egyes vidéki városok között már rosszabb utazási időre lehet számítani.
A vonatokakat alapjában véve két részre lehet osztani, létezik a távolsági közlekedést lebonyolító Grandes Lignes (Fővonalak), illetve a regionális közlekedést végző TER (Transport Express Régional) hálózata.
Távolsági közlekedés
A Grandes Lignes vonalakon alapvetően két szolgáltatás, a nagysebességű TGV és az expressz vonatok (Corail) vehető igénybe. Az előbbire szükséges a helyfoglalás, a másikra legtöbbször csak ajánlott, ám sokszor érdemes a 1,5 €-s díjat befizetni, mivel főleg hétvégék környékén minden ülőhely elfogyhat.
A távolsági közlekedésben két időszakot különböztetnek meg, a normál időszakot (période normale) és a csúcsidőszakot (période de pointe). Az időszakok vonatonként eltérnek, és azt jelzik, hogy az adott napi indulásnál várhatóan mennyire lesznek telítve. A csúcsidőszakban közlekedő vonatokra a jegy ára mindig magasabb valamivel.
Az SNCF egy új, különleges szolgáltatása az iDTGV amely a fapados légitársaságok ellen veszi fel a harcot, és az ott szokásos foglalási rendszert alkalmazza, azaz minél előbbi a foglalás, annál nagyobb valószínűséggel lehet olcsó jegyet szerezni. A jegyárak 19 €-nál indulnak (minden vonatra 50 ilyen hely van), de közvetlen vonat indulás előtt a normál TGV-k áránál is több lehet az ára. Ezekre a vonatokra elsősorban az interneten lehet jegyet vásárolni, de egyes nagyobb pályaudvarokon is akad iDTGV jegyeket árusító hely. A vonaton amúgy kétfajta utazási mód, a csendes (idZen), illetve a hangos (idZap) zóna működik. A csendes zónában a mobiltelefonok használata, és a hangos beszéd tilos. A vonaton számos extraszolgáltatást biztosítanak külön díj ellenében.
Regionális vonatok
A regionális vonatok a TERhez tartoznak. A valóságban azonban minden egyes régió közlekedését külön TER egység végzi a vasúttársaságon belül. Ezeknek mind külön kedvezményes ajánlataik lehetnek. A legtöbb régióban Elzászban nincsenek időszakok) a távolsági vonatokhoz hasonlóan két időszakot különböztetünk meg, a csúcsidőt jelentő „fehér időszakot" (période blanc), illetve az azon kívüli „kék időszakot" (période bleu). Fehér időszakba esnek a péntek vagy vasárnap 15 és 20 óra között, valamint a hétfő 5 és 10 óra között induló járatok. Az ilyen vonatokon általában csak szerényebb kedvezményeket lehet igénybe venni, illetve nagyobb zsúfoltságra kell számítani. Különösen igaz ez a turisták által közkedvelt helyeken (tengerpartok, Alpok ahol sokszor állóhelyhez se lehet jutni.
Jegyek
Franciaországban a jegyvásárlás mikéntje nagyban eltér a Magyarországon szokottaktól. A távolsági járatoknál a jegyet meghatározott vonatra kell kérni, ha mégsem ezzel a vonattal utaznánk, annak indulása előtt bármikor ingyen lehet kérni a jegy kicserélését (kivéve egyes kedvezményes jegyfajták), vonat indulása után egy órával már csak a jegy árának 50 %-ért lehet a jegyet cserélni. Corail esetében, ha 2 hónapon belül egy másik vonattal utazunk, azt megtehetjük ugyanazzal a jeggyel helybiztosítás nélkül, vagy helybiztosítással, újabb 1,5 € kifizetésével. Azokon az állomásokon, ahol TGV is közlekedik, lehet találni olyan készülékeket (Échange minute TGV), amelyekkel rövid idő alatt cserélhetjük ki a lekésett TGV-re szóló jegyünket a következőre szólóra.
Jegy hagyományos módon való vétele nagyobb állomásokon hosszabb időt vehet igénybe, és csak normálárú jegyet lehet így kapni. Valamennyi állomáson, illetve a nagyobb bevásárlóközpontokban működnek olyan autómaták, amelyekkel az interneten is meghirdetett jegyeket is lehet kapni. Ezek azonban csak dombor nyomott bankkártyát fogadnak el fizetőeszközként. Minden állomáson található továbbá regionális autómata is, ahol az aktuális régió TER-jeire lehet jegyet kapni. Itt dombor nyomott bankkártyával és fémpénzzel lehet fizetni. Végül pedig létezik az internetes jegyvásárlás is a www. voyages-sncf.com oldalon.
Franciaország éghajlata:
Franciaországban az Atlanti-óceán és a Földközi-tenger közelsége miatt az időjárás változatosabb és időnként szeszélyesebb, mint az adott évszakban Magyarországon. Utazóinknak az ország nyugati részén alapvetően óceáni, északi és északkeleti felében kontinentális, a Földközi-tengerhez közel eső déli részeiben pedig mediterrán éghajlattal kell számolniuk.
A tenger vízhőmérséklete még viszonylag alacsony (18-20 fok), miközben a levegő felforrósodott (28-30 fok).
Egyéb tudnivalók:
Franciaország területe: 547 030 km2
Franciaország fővárosa: Párizs
Franciaország államformája: elnöki köztársaság
Franciaország lakossága: 66 628 000 fő (2016)
Időzóna: UTC+1, UTC+2
Pénznem: euró
Nyelv: francia
Népcsoport: 85% francia, 15% egyéb (észak-afrikai arab, berber, fekete–afrikai, ázsiai)
Vallás: 64% római katolikus, 3% protestáns, 5% egyéb, 28% felekezeten kívüli
Franciaország tengeren túli megyéi: Gaudeloupe, Martinique, Francia Guvana, Réunion
Franciaország tengerentúli területei: Francia Polinézia, Új Kaledonia, Saint Pierre és Miquelon, Mayotte, Wallis és Futune
Franciaország
Körutazás, Városlátogatás ajánlataink
Vélemények útjainkról
2024. szeptember, Széchy Gábor
Mesés Elzász a borút mentén
Az Elzász-i út kitűnő volt. Kiemelném az idegenvezetést, ami profi, kedves és magas színvonalú volt.
A szállások, étkezések jók és rendben voltak, talán legkevésbé a fakultatív vacsora, de alapvetően az is rendben lezajlott.
Az egész program gazdag és változatos, a társaság kellemes és kulturált volt.
Egészében tehát nagyon szép volt, szép emlék marad!
2024. szeptember, Eszter és Ferenc
Mesés Elzász a borút mentén
Rendkívül jól szervezett, tartalmas utunk volt. Idegenvezetőnk Krisztina rendkívül felkészült, otthonosan mozgott mindenhol, pillanatok alatt megoldott bármilyen problémát, végtelen türelemmel kezelte a kéréseinket. A szállodák is jók voltak.
Köszönet mindezért. Most is megerősödött bennem, hogy Önökkel kell utazni: megbízhatók, igényesek, szakmailag profi felkészültek az idegenvezetőik. Hasonlót tapasztaltunk a Kaukázus gyöngyszemei úton tavasszal és remélem 2025 tavaszán egy varázslatos Kínai nagykörút és Makaó utunk lesz ismét Önökkel.
Éva, 2024. április
Mesés Elzász a borút mentén
Mesés Elzász a borút mentén szervezett útjukon, nagyon jól éreztem magam. Elzász, olyan mintha egy mesekönyv lapjain sétálnék. Káprázatosan szép faházak, szűk kis utcák csodálatosak.
A borkóstolásnál egy kicsit hiányoltam a sajtot, diót,stb., de az elzászi borok nekem nagyon ízlettek. Később gondoltam, lehet hogy itt ez a szokás. Az idegenvezető, közvetlen, barátságos, segítőkész. Nemes gesztusnak éreztem, hogy indulás előtt, küldött egy sms-t, hol találkozunk a reptéren és hogyan ismerhető fel. Ráadásként elvitt minket az Európai Parlamentbe.
A szállodák kifogástalanok, tiszták voltak. Az ellátásra sem lehet panaszkodni. Összességében egy jól összeállított program.
Dr. Végh Katalin, 2023. július
Mesés Elzász a borút mentén
Tisztelt Tóth Péter!
Köszönöm szépen a segítséget a törölt járat ügyében és egyben az érdeklődést is. A kezdeti kellemetlenséget leszámítva nagyon jól éreztük magunkat. A programot sikerült úgy alakítani, hogy semmi lényeges nem maradt el. Ez természetesen az idegenvezető érdeme, Ildikó mindent megtett, hogy sikerüljön az utazás. A szállodák, ellátás, gépkocsivezető nagyon jó volt, a vacsorák jól sikerültek, úgyhogy egy kellemes utazásról tértünk haza. Megint jól döntöttem, hogy az 1000 út irodát választottam, és már több jelentkezés is folyamatban van Önöknél.
Schnee Zoltánné, 2021. július
Kedves Tímea! Kedves Iroda!
Köszönjük érdeklődésüket, igen, kipihentük magunkat az elzászi nagyon várt utazás után. Igazából nem volt fárasztó számunkra ez a régen áhított aktív pihenés! Gyönyörűek voltak a települések, ahol jártunk, elvarázsolt minket a jellegzetes építészet, a sok gondozott virág, a katedrális, a történelmi emlékek! Franciaország ezen részén kiemelkedően kedvesek voltak az emberek, a pandémiás szorongás, a sok idegeskedés után ez nagyon jólesett nekünk. Kellemes volt a mindössze 10 fős csoport is. Kiválónak tartottuk a buszos utaztatásunkat Elzászban, szép, kényelmes, légkondicionált autóbuszban jártuk körbe a Strasbourg környéki nevezetességeket, borutakat, nagyon kedves, precíz sofőrrel. Igazán jó választásnak találtuk a két szálláshelyet, különösen a Colmarban található középkori, belvárosi szálloda volt telitalálat. A reggelik számunkra megfelelőek voltak, a két lefoglalt vacsora finom volt, bár az első alkalommal elfogyasztott, helyi savanyú káposztás tradicionális különlegesség a mi tetszésünket nem annyira nyerte el, de egyértelműen ezt is meg kellett kóstolni! A második vacsoránk viszont igazi kulináris élvezet volt számunkra! Az idegenvezetés nagyon szakszerű és humorral fűszerezett volt, rendkívüli történelmi tudásról tanúskodott. Kicsit mi hiányoltuk a mindennapi szükségletekben való szélesebb körű gondoskodást, bár felnőtt utasok vagyunk, de ismeretlen vidéken járva néha elbizonytalanodunk. Azért is utazunk utazási irodával, mert számunkra ez biztonságot jelent.
Dr. Végh Katalin, 2021. július
Kedves Tímea!
Gazdag, élménydus program, profi idegenvezető, remek gépkocsi vezető. Nagyon jól éreztük magunkat, köszönöm a profi szervezést és remélem hamarosan újra utazhatunk Önökkel.
Üdvözlettel dr Végh Katalin
Czérna Katalin, 2021. július
Kedves Tímea!
Elzász csodálatos, mindenütt virág és szőlő. A szállások nagyon jó helyen vannak, a szabaidő minden percét jól ki lehet használni és megnézni amit csak lehet. Csernai András Zoltán idegenvezetőnk nagyon tájékozott és jó humorú. Az út során Mercedesz autóbuszokkal kerestük fel a csodás városkákat, egy várat és Strasbourgot. Színes, hangulatos, mesés települések, finom francia borok, étkek és sütemények, napsütés. Kell ennél több? Nagyon jó döntés volt!!!
Czérna Katalin
2024. október, VLP
Párizs - egy vibráló város
Kedves Renáta,
elégedett voltam a szervezéssel, idegenvezetéssel és a szállással is, akárcsak más alkalommal. Köszönöm!
Gábor és Edit, 2023. szeptember
Párizs - egy vibráló város
Teljes mértékben meg voltunk elégedve mindennel, tökéletes út volt. Az idegenvezető 150%, hihetetlen tudású, jó fej, jó előadó, kreatív és hihetetlen segítőkész és probléma megoldó. Mi részünkről tökéletesebb nem is lehetett volna. Rosszabb utunk sose legyen! Indulástól az érkezésig semmilyen negatívumot nem tudunk mondani. Köszönjük ezt a szép utat.
Hódosi-Kis Gabriella, 2023. május
Párizs - egy vibráló város
Nagyon jól éreztük magunkat, minden nagyon rendben volt akár a szállással, akár az idegenvezetéssel. Az idegenvezetőnk szuper volt, rengeteg információt nyújtott a városról. Csodálatos élményekkel gazdagodtunk.
Legközelebb is nagyon szívesen válasszuk az 1000 Út Utazási Irodát, mert jó véleménnyel vagyunk rólatok! Köszönjük szépen!
2024. Szeptember 10., M.Zs.
Szardínia és Korzika körutazás
Kedves Klaudia!
Köszönöm szépen szíves érdeklődését, válaszolok is:
Minden nagyon jól sikerült - HÁLA ÖNÖKNEK és JULIÁNAK.
Naszóval... Júlia egy profi!!!!! Nem ismer lehetetlent.
Tudása , ismerete hatalmas, igyekszik minél több információt átadni; de úgy, hogy az vicces is legyen és ne legyen unalmas!
A szállások és reggelik jók voltak.
Szerintem megyünk még Önökkel, ha lehet Julival!
Köszönöm szépen Önnek is a segítséget az utazás előkészítésében!
S. Klára 2018. szeptember
Szardínia és Korzika körutazás
Kedves Deczky Katalin!
Az utazás kellemes volt. Minden programot élveztem, szerencsére fizikailag is bírtam a napi penziumokat. Az idegenvezető nagyon felkészült, gondoskodó, udvarias volt, a hosszú utakat külön színesítette az eddigi útjain során szerzett kalandokkal, élményekkel is. A szállások az 1-1 napos megszállásra megfelelőek voltak. A reggelik többsége rendben volt, már szívesen vettünk volna némi zöldséget (paprika, paradicsom,stb.) A vacsorákkal nem volt probléma.
Nagyon sok élményt és tapasztalatot szerezhettem, melyet ezúton is köszönök.
Üdvözlettel: S. Klára
Ilona, 2022. szeptember
Szardínia és Korzika körutazás
Kedves Tamás!
Egy nagyon jól összeállított és lebonyolított utazásról tértem haza. A nyolc nap alatt sikerült mindkét sziget legfőbb látnivalóit felkeresni, és kaptunk kellő időt a tengeri fürdőzésre, az egyéni barangolásokra is. Szállásaink jó színvonalúak, a buszok vezetői a szűk szerpentinek akrobatái voltak. A háborgó tenger miatti program változás nyilvánvalóan komoly, azonnali szervezést igényelt az Iroda és idegenvezetőnk részéről is, de mi ebből semmi hátrányt nem érzékeltünk — gratulálok! A milánói városnézés és különösen a Milánói dóm tetején tett sétám különös keretet adott ennek az útnak.
Az út sikerét idegenvezetőnk, Attila hihetetlen energiája, felkészültsége, a mindenre és mindenkire kiterjedő figyelme, határozottsága biztosította. Szerettük humorát, értékeltük, hogy még az estéit is velünk töltötte, neki köszönhetjük, hogy pillanatok alatt vidám, rendezett csapatot teremtett.
Örülök, hogy ezt az utat is Önökkel tettem meg! Köszönöm az Irodának és hálásan köszönöm idegenvezetőnknek, Kriaszter Attilának!
Remélem, utazunk még együtt!
Erika, 2022. szeptember
Szardínia és Korzika körutazás
Kedves Tamás!
A szardíniai úttal kapcsolatban csak jókat tudok írni. Az út fantasztikus volt, szép helyekkel, szállásokkal. Az idegenvezetőnk, Attila kiválóan vezette a csoportot, rengeteg információval, érdekes történetekkel lettünk gazdagabbak. Az utazás során semmilyen probléma nem merült fel, illetve a Szardínia - Korzika közötti komp átkelésünket az időjárás megzavarta, de az idegenvezetőnk és az utazási iroda gyors reagálásának, intézkedésének köszönhetően minden rendben ment. Mi utasok semmit nem vettünk észre a háttérmunkából, hiszen semmilyen program vagy látnivaló nem maradt ki emiatt.
Köszönünk szépen mindent és szeretnénk Önökkel utazni a jövőben is.
G. Àgnes, 2018. szeptember
Szardínia és Korzika körutazás
Kedves Katalin!
A magam és velem utazó 3 barátnőm nevében mondhatom, hogy az utazás nagyon jó volt, az idegenvezető pedig nagyon jól felkèszült, kedves, szimpatikus.
Jól èreztük magunkat és azt se felejtsük el, hogy “Ferenc” a buszunk soföre a nyugalmával, vezetési tudásával osztályon felüli utazási élményt adott, mivel egy percig sem kellett aggódnunk azon, hogy bármi gond lehet menet közben
Üdvözlettel: G. Àgnes
Péter, 2024. szeptember
Champagne a pezsgő és kultúra hazája
Az út fantasztikus volt. A csoport összetétel is jó volt. Az idegenvezetőnknél Szabó Krisztinél jobbat nem is kívánhattunk volna.
Az Ibis budget szállás egy picit kicsi volt, de különösebb baj nem volt vele. Az első Reims-i szállásunk az tökéletes volt.
Összességében csodás élményekkel gazdagodva tértünk haza, köszönjük.
Külön köszönet Krisztinek, hogy ilyen utazási élményünk lehetett.
Bali György és Faragó Mária, 2024. szeptember
Champagne a pezsgő és kultúra hazája
Az úttal elégedettek vagyunk. Az idegenvezető munkája kiváló volt. Az utastársak is teljesen kompatibilesek voltak ugyanúgy, mint a korábbi provance-i út során. Úgy tűnik, hogy az 1000 út ügyesen válogatja az utasokat :)
Az első szálloda kifogástalan volt, a második tiszta és jó volt, a gépészet, vizesblokkok is nagyon jó minőségűek voltak. A reggeli is rendben volt. Az elhelyezkedés is jó volt, közel volt a turisztikai célokhoz.
A program mind a kulturális, mind a borászati és pezsgő része kifogástalan volt. Összegzésként megállapíthatjuk, hogy ez az utazás is hozta az 1000 Út megszokott, magas színvonalú szolgáltatásait. Köszönjük!
Magdolna, 2024. szeptember
Champagne a pezsgő és kultúra hazája
Az út teljesen mértékben rendben volt. Külön bónuszt jelentett a kis létszám. Öröm volt a kisvárosokkal történő ismerkedés. Különösen tetszett a pezsgőkészítéshez kapcsolódó interaktív kiállítás. Krisztina mint idegenvezető nagyszerű volt. Segítőkészsége, nyugalma, türelme irigylésre méltó. Neki köszönhetően felejthetetlen öt nap eltöltésére volt lehetőségünk.
2024. október - Ágnes
Burgundia - bor és kultúra Lyontól Dijonig
Nagyon jól éreztük magunkat ezen az öt napon. Jók voltak a szállások, szerencsére mindig közel a városközpontokhoz. Kiváló idegenvezetőnktől, Bogácsi Balázstól rengeteg információt kaptunk mind a történelmi és kulturális látnivalókról, mind pedig a borral és gasztronómiával kapcsolatban. Nagyon segítőkész volt, odafigyelt az utasokra. Autóbuszvezetőink is mindent megtettek annak érdekében, hogy kényelmesen és biztonságosan eljussunk a célpontokhoz.
Az egész út jól és zökkenésmentesen zajlott. A városok és a táj gyönyörű, szívesen visszalátogatnék. A választott pincészetekben kedvesen fogadtak minket.
Összességében nagyon tetszett az út és szívesen kipróbálnánk más, hasonló jellegű gasztronómiai körutazást is.
Kapcsolódó magazin
Szardínia-Korzika körutazás
Üdítően egyedi látvány volt olyan hófehér homokos, valószínűtlenül kék vizű strandon fürödni, ahol nem egymást taposták a turisták ezrei.
Elolvasom Az Eiffel-torony: mindenki hallott róla, de kevesen ismerik
Az Eiffel-torony sokkal több, mint egy egyszerű építmény vagy egy turisztikai attrakció.
Elolvasom Munkatársunk úton: Mesés Elzász a borút mentén
A minap hazaérkeztem ismerőseimmel együtt Elzász régióból, és elhatároztam, hogy megosztom az úton szerzett tapasztalataimat és élményeimet a magazin olvasóival.
Elolvasom Utazási magazin
Szardínia-Korzika körutazás
Üdítően egyedi látvány volt olyan hófehér homokos, valószínűtlenül kék vizű strandon fürödni, ahol nem egymást taposták a turisták ezrei.
Elolvasom Az Eiffel-torony: mindenki hallott róla, de kevesen ismerik
Az Eiffel-torony sokkal több, mint egy egyszerű építmény vagy egy turisztikai attrakció.
Elolvasom Munkatársunk úton: Mesés Elzász a borút mentén
A minap hazaérkeztem ismerőseimmel együtt Elzász régióból, és elhatároztam, hogy megosztom az úton szerzett tapasztalataimat és élményeimet a magazin olvasóival.
Elolvasom