Részletes program
1. nap: Budapest - Moszkva
Indulás Budapestről közvetlen járattal Moszkvába. Transzfer a repülőtérről a hajóra, vacsora.
2. nap: Moszkva
Reggeli után megkezdjük autóbuszos városnézésünket Moszkvában. Végighaladunk a leningrádi sugárúton, a csodásan felújított Tverszkaja utcán, elhaladunk a KGB épülete mellett, majd megérkezünk a Vörös térre, ahol megtekintjük a világ egyik leghíresebb terének látnivalóit, némi szabadidővel fűszerezve. Ebédünket a városban fogyasztjuk el, majd a Tretyakov képtárat keressük fel. A XIX. században élt Tretyakov fivérek magángyűjteményéből alakult képtár a legfontosabb orosz művészet kulturális létesítménye, amelyben világhírű ikonok mellett nem kevésbé ismert orosz festők leghíresebb alkotási találhatók meg. Vacsora a hajón. Este fakultatív programként autóbusszal bejárjuk az esti Moszkvát, melynek során az esti megvilágításban is megcsodálhatjuk a nevezetességeket, amelyek teljesen más képet festenek, mint nappal. Ezt követően a moszkvai metrót keressük fel. A moszkvai metró a világ egyik legkiterjedtebb metróhálózata. A teljes hosszúsága 300 km. Páratlan élményt nyújt a méretével és impozáns látványával. Építésekor hatalmas tágas tereket alakítottak ki a föld alatt, azokat gyakran márvánnyal burkolták, szobrokkal és más díszítőelemekkel ékesítették. A metro Moszkva fő közlekedési eszköze, naponta emberek millióit szállítja.
3. nap: Moszkva
Folytatjuk látogatásunkat a belvárosban a Kreml megtekintésével, immáron belülről is: Kongresszusi palota, Szenátus tér, Cár ágyú és harang és a 3 székesegyház, melyek közül egyet belülről is felkeresünk. Ebédünket már a hajón fogyasztjuk el és közben meg is kezdjük az utazást Uglics felé.
4. nap: Uglics
Ebéd után érkezés Uglicsba, az Aranygyűrű városainak állomására, a Volga jobb partján található ősi orosz városba, amely Oroszország kultúrájának és történelmének fontos jeleneteit eleveníti fel. A gyalogos városnézés keretében megtekintjük Rettegett Iván Dimitrij nevű kisfiának titokzatos halálának emléket állító Vérző Dimitrij templomot, majd az egykori Kreml területén sétálhatunk, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a Volga folyóra.
5. nap: Jaroszlávl, Kosztroma
Ezen a napon a hajó az Aranygyűrű városainak egyikénél, Jaroszlávl-nál köt ki. Jaroszlávl jelentős ipari, kulturális és tudományos központ Oroszországban, mely a Volga és a Kotoraszl folyó találkozásánál épült. A város történelmi központját 2005-ben felvették az UNESCO világörökségi listájára. A 17. században a város gazdag kereskedelmi központ volt, virágzó építő- és díszítőművészettel, amelyről a ma is látható régi épületek tanúskodnak. A buszos városnézés során Illés próféta templomát (kívülről), Szent Miklós templomát (belülről) és a régi kormányzói épületet (belülről; ma művészeti galéria) keressük fel.
Kora délután érkezés Kosztromába, ahol meglátogatjuk az ipatyevi kolostort.
6. nap: Nyizsnij Novgorod
Ebéd után a program autóbuszos városnézés, melynek során megtekintjük a Kremlt. Fakultatív programként a város művészeti múzeumának megtekintését kínáljuk. A múzeumot 1896-ban alapították. A kiállítás antik műemlékeket és festményeket mutat be. Vacsora a hajó fedélzetén. Este kihajózás Csebokszári irányába.
7. nap: Csebokszári
Megérkezünk Csebokszáriba, amely Oroszország egy történelmi városa és a Csuvas Köztársaság fővárosa. A régió fontos kereskedelmi, kulturális, gazdasági, politikai, oktatási központja. Legfontosabb látnivalója és történelmi emléke a Vvegyenszkij katedrális. A templom építésére 1555-ben Rettegett Iván cár adott utasítást, az idők folyamán többször felújították, de ma is hűen őrzi 17. századi formáját. Buszos városnézés.
8. nap: Kazany
Érkezés Kazanyba, amely Oroszország egyik legrégebbi települése, a Tatár Köztársaság fővárosa. A várost 1005-ben alapították, mely a későbbi időkben az Arany Horda fontos településévé vált. Kazany lakosságának egyik fele orosz, másik fele pedig tatár, e kettőség a muszlim és keresztény kultúra harmonikus keveredését adja. A város leghíresebb szülöttje Rudolf Nurejev balett táncos. A legfontosabb látnivaló a Kreml, ahol az orosz építészeti emlékek szinte érintetlenül maradtak fenn. Városnéző programunk alkalmával megtekintjük a létesítményt. A Kreml építészeti együttese egymástól eltérő kultúrák találkozásából született. A védett történelmi épületegyüttes 2000-ben került fel az UNESCO világörökségi listájára.
9. nap: Szamara
Érkezés Szamarába, Oroszország hatodik legnépesebb városába. Történelmi város, a középső-volgai régió fontos központja. A települést a 16. században alapították, jelentős fejlődést a 19. században ért el, ennek nyomát őrzi ma is a város, sok kulturális létesítményt ekkor alapítottak. 1935-1991 között Kujbisev volt a neve. Városnéző körútra invitáljuk Önöket, amely keretében meglátogatjuk a Művészeti Gallériát.
10. nap: Szaratov
Autóbuszos városnézés Szaratovban, a szovjet korban elzárt városban. A települést külföldiek nem látogathatták, ugyanis fontos hadiipari központ volt. A települést 1590-ben Rettegett Iván cár alapította. Jurij Gagarin asztronauta a helyi egyetemen tanult, melyet később róla neveztek el. A város bájos hangulatát épületei és parkjai adják, többek között a moszkvai barokk stílusban épült Szentháromság katedrális (17. század).
11. nap: Volgograd
Megérkezünk Volgográdba, amely Oroszország délkelet-európai részének egyik legfontosabb városa. A város 80 km hosszan terül el a Volga mentén, itt kezdődik a folyam deltája. A várost sokáig Sztálingrádnak hívták, amely név ismerősen cseng a második világháborúban zajlott nagy sztálingrádi csatáról (1942). A súlyosabb harcok színhelyei (Pavlov-ház, a gabonasiló, egyes gyártelepek) múzeumként ma is látogathatók. A város egyik legfőbb látványossága a Mamayev-domb, amelyen megcsodálhatjuk a Haza anyácska szobor monumentalitását. Ez az emlékmű, építésekor a Föld legmagasabb szobra volt.
12. nap: Hajózás Asztrahány felé
Utazással töltjük a napot, menet közben különböző szórakozási lehetőségek a fedélzeten.
13. nap: Asztrahány
Megérkezünk Asztrahányba, hosszú hajóutunk utolsó állomására. A város, a Kaszpi-tenger menti alföldön, a Volga folyó deltájának 11 szigetén, a folyó Kaszpi-tengeri torkolatához közel, Európa és Ázsia határán fekszik. A 13. században tatárok által alapított város egyik legfőbb nevezetessége az asztrahányi vár, a Kreml az 1580-as évektől az 1620-as évekig épült. Két hatalmas székesegyházát 1700-ban és 1710-ben szentelték fel. Az épületek megőrizték a hagyományos orosz építészet jellegzetességeit, de külső díszítésükben barokk hatás érződik. A városban található még a Fehér mecset is, valamint a Kirovszkij Piac, ami nevét a várostól mintegy 50 km-re délre található Kirovszkij községről kapta. Városnéző programunk során a Kremlt látogatjuk meg.
14. nap: Asztrahány - Budapest
Menetrend függvényében transzfer a reptérre, majd elutazás az Aeroflot menetrendszerinti járatával, moszkvai átszállással Budapestre.
UNESCO Világörökségi helyszínek
- Moszkva - Kreml és a Vörös tér
- Kazany - Kreml
Fontos információk:
Beutazási feltételek
Folyamatosan frissülő beutazási feltételekről ITT tájékozódhat.
A repülőre történő felszállás
Tájékoztatjuk az utasainkat arról, hogy idegenvezetőnk a moszkvai repülőtéren várja a csoportot. A budapesti repülőtéren irodánk munkatársa indítja a csoportot, és segít a becsekkolásban. Kollégánk a tranzit zónába nem léphet be, az utasoknak önállóan szükséges a kaput megtalálniuk. Idegenvezetőnk a hazaúton csak a repülőtérig kíséri az utasainkat, a hazautazás szintén egyénileg történik.
A tranzitban való tartózkodás ideje alatt a járatinformációs kijelzőkön ellenőrizni szükséges a járathoz rendelt beszállító kapu számát, mivel a forgalom függvényében az esetlegesen változhat. Az utasnak az indulási idő előtt legkésőbb 30 perccel a beszállító kapuknál be kell jelentkeznie. Amennyiben az utas nincs a megadott időben a kapunál, a kiszolgáló szervezet a légitársaság utasítására leveheti az utast a járatról.
A budapesti repülőtéren való tájékozódásról további tudnivalók IDE KATTINTVA láthatók.
A hazaúton a moszkvai repülőtérre való érkezéskor az egyik terminálról egy másik terminálra kell átsétálniuk. A gép leszállását követően nem a tranzit feliratot, hanem a városba való kijárat feliratot kell követniük. Az útlevél ellenőrzést követően, a csarnokban 1000 Út feliratos táblával egy kísérő várja a csoportot, aki a másik terminálra kíséri a csoportot. A két terminál közötti út kb. 20 perces sétát jelent az épületen belüli folyosókon, mely útvonal jól kitáblázott.
Vízum
Magyar állampolgároknak Oroszországba történő utazáshoz vízum szükséges.
Mi szükséges az vízumhoz?
- Az eredeti útlevél. Az útlevél érvényességének 6 hónappal meg kell haladnia a hazaút dátumát. Új útlevél készíttetése szükséges, amennyiben szakadt oldal van az útlevélben, főleg a fényképes lapnál.
- 1 db fél évnél nem régebbi színes igazolványkép, 3,5 x 4,5 cm-es szembe nézetű (a vállak is szembe legyenek), kizárólag fehér hátterű.
- Betegség-, baleset-, poggyászbiztosítás (BBP) a teljes kint tartózkodás idejére.
További tájékoztatással kapcsolatban forduljanak kollégáinkhoz.
A hajó: MS. Konstantin Fedin
A négyemeletes hajó 1980-ban, Németországban készült és 2018-ban újították fel. Hosszúsága 125 méter, szélessége 16,7 méter, teljes utaskapacitás 212 fő.
Felszereltség: étterem, night club, piano bar, coffee bar, konferencia terem, ajándéküzlet, szauna, orvosi szoba.
A folyami hajózás előnye az óceánjárókhoz képest, hogy a folyami hajók sokkal kisebbek, nincsenek belső kabinok, a kétfős kabinok mindegyike ablakos. Bár a folyami hajók a méretükből adódóan nem kínálnak annyi szolgáltatást, mint az óceánjárók (pl. nincs színházterem), ellenben a folyami hajókon csak kevesebb utas fér el, ezáltal családias és baráti a hangulat. Mivel a folyami hajók kisebbek, emiatt a motortér a kabinokhoz közelebb helyezkedik el, és a motor zaja jobban hallható.
Minden kabin nyitható ablakkal, tévével, légkondicionálóval, hűtőszekrénnyel, zuhanyzóval, WC-vel, rádióval, ruhásszekrénnyel, 220 voltos aljzattal felszerelt. A kabinok egy normál szállodai szobához képest szűkebbek.
A hajónak külön csillagbesorolása nincs, de utasaink általános megítélése alapján és a kabin felszereltségét tekintve középkategóriásnak mondható.
Útközben változatos programokkal szórakoztatják a vendégeket (orosz nyelven).
Vörös tér és Lenin mauzóleum
Tájékoztatjuk az utasainkat arról, hogy a Vörös tér és a Lenin mauzóleum különleges helyszínek, amelyek kremli őrség hatáskörébe tartoznak. Sajnos előfordulhat, hogy különböző rendezvények, avatások, egyéb hivatalos és nem hivatalos események miatt előzetes tájékoztatás nélkül a tér lezárásra kerül, a mauzóleum pedig zárva tart.
A csoport indításához szükséges minimum létszám: 10 fő
Hátralék
Asztahány - Moszkva hajóút esetében a hátralék legkésőbb 75 nappal az indulás előtt fizetendő.
Társítási garancia
A társítási garancia logóval feltüntetett utak esetében nem kell egyágyas felárat fizetnie az utasnak, ha nem sikerül mellé utas társat találnunk.
Feltételek:
- Legkésőbb 2 hónappal az indulást megelőző időpontig szükséges jelentkezni. (Az ettől eltérő esetek egyenként, külön elbírálás alá kerülnek.)
- A körutazáson TÖBB hely is legyen még szabadon. (Vagyis: az utolsó helyre társítási garanciával nem lehet jelentkezni.)
- Társítási garanciával való jelentkezés esetén a szobatárs személyével kapcsolatban az utasok nem határozhatnak meg feltételeket, ez esetben a társítási garanciánk érvényét veszíti. Ilyenkor az utast egyágyas szobában tudjuk elhelyezni az egyágyas felár megfizetésével. Irodánk igény szerint igyekszik lehetőséget adni arra, hogy az utastársak megismerhessék egymást. Viszont ez nem kötelező, amennyiben az egyik társítandó utas erre nem tart igényt vagy nem veszi fel kapcsolatot a másik utassal akkor ezt nem tudjuk biztosítani. Ha a megismerkedés meghiúsult, és a társítandó utas enélkül nem fogadja el a társítást, akkor a társítási garancia érvényét veszíti.
- Továbbá az utastársra vonatkozó reklamációt sajnos nem tudunk elfogadni. A megértésüket megköszönjük!
Az oldal tetején, a „Miért ez az út?” felületen keresse a társítási garancia feliratot.
Kizárólag az adott felirattal feltüntetett utaknál vállalunk társítási garanciát.
Útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítás
Útlemondási (storno) biztosítást minden szolgáltatás részvételi díjából számolunk. Az útlemondási biztosítás mértéke: 2,8%
Amennyiben az útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítást együtt rendelik meg, abban az esetben útlemondáskor az utast nem terheli önrész a következő esetekben:
Utas Covid-19 megbetegedése (ezen belül pl. indulást megelőző 14 napon belül pozitív PCR teszt eredmény esetén is), sürgősségi körházi fekvőbeteg gyógykezelése, elhalálozása, vagy a következő típusú baleseti sérülései: csonttörés, szalagszakadás, legalább III. fokú égési sérülés.
Minden egyéb esetben az önrész: 20%
A BBP biztosítás további előnye, hogy esetleges járattörlés vagy repülőgép késése esetén 150 EUR összeghatárig fedezik a légitársasági kártérítés behajtásának ügyintézési költségét, amennyiben az arra specializálódó cégen keresztül történik az ügyintézés. (Utasbiztosítás szabályzat G pontja.) További részletekről érdeklődjön kollégáinknál.
Biztosításokra vonatkozóan 2022. január 1-től az EUB Biztosító feltételei az érvényesek.
A biztosításokról bővebben IDE KATTINTVA tájékozódhat.