Részletes program
1. nap: Utazás Thesszalonikibe, a „második-főváros”ba
Találkozó a hajnali órákban a Liszt Ferenc repülőtéren, majd elrepülés menetrend szerint Thesszalonikibe, a modern Görögország és a néhai Bizánci-Birodalom “második fővárosába”, Symprotévousa-ba, ahogy a bizánci időkben becézték. Délelőtti transzfer a repülőtérről a Fehér-toronyhoz, a város tengerparti sétányának legismertebb műemlékéhez, menet közben felkészüléssel az UNESCO világörökségi védelem alatt álló bizánci- és korai keresztény építészeti remekekről. Rövid séta a tengerparton, majd feljutás az Ano Poli (Felsőváros) fellegvárába, a Heptapyrgionba. Az alattunk elterülő metropolisz látványának élvezete a római bizánci falakról, néhány szóval Szent László király unokája, I. (Nagy) Mánuel császár (1143-1180) koráról – sőt, a még ennél is régebbi időkről, és a már ezer éve is 150.000 lakosú “második főváros” néhai életéről. Musztafa Kemal Atatürk (1881-1938) szülőházának megtekintése, történetekkel a 20. század elejének fontosabb változásairól, eseményeiről. Látogatás gyalogosan a Hagios Demetrios bazilikánál (megtekintés belülről is), az ókori római Fórum romjainál, majd Galerius császár rotundájánál, illetve diadalívénél. Szabadidő az Arisztotelész-téren, az Alsóváros főterén, majd séta a tengerparton Nagy Sándor (Kr.e. 336-323) emlékművéhez. Rövidke méltató megemlékezés a város névadójáról, Nagy Sándor húgáról, Thesszaloniké királynéről. Szállás Thesszalonikiben.
2. nap: II. Philipposz dicsérete; Mi a Hellenisztikus?
Reggeli után utazás a néhai Makedón Királyság fővárosa, Pella romjaihoz, és a romváros nagyszerű régészeti múzeumába. Útközben történetek Nagy Sándor apja, II. Philipposz (Kr.e. 382-336) uralkodásáról, az ókori makedón hadviselésről, a Korinthoszi Szövetség létrehozásáról, Démoszthenész filippikáinak értelméről/értelmetlenségéről.
Továbbutazás az UNESCO világörökségi védelem alatt álló Verginába (ókori nevén Aigai), II. Philipposz nekropoliszába. A páratlan szépségű földalatti sírok, és az onnan kikerült pazar aranyszarkofág, arany ékszerek és uralkodói aranyfegyverzet (!) megtekintése, a méltán világhírű sírkamra-múzeumban.
Utunk folytatása nyugatra, a Jón-tengeri partvidék irányába. Útközben a legendás Olümposz (2.919 m) hófödte vonulatának fényképezése (jó látási viszonyok esetén), illetve az Olümposz Nemzeti Park természetföldrajzának vázlatos áttekintése. Délutáni utazás az UNESCO világörökségi Meteorák drámai szépségű vidékére. A Thesszália-síkság és a Píndosz-hegység találkozásánál kialakult platóvidék a világon egyedülálló táj. Gigantikus homokkőtornyai, valószínűtlenül meredek, az égbe nyújtózkodó konglomerátum tömbjei 24 ősi kolostornak adnak otthont. A kolostorok közül több 11. századi (!), az épületek és az azokon belüli freskók sokasága a bizánci művészet remekei. Esti érkezés a Meteorákhoz. Szállás a Meteoráknál.
3. nap: A Víkosz-kanyon csodái
Reggeli indulás a Voidomatis folyó partján épült Kipoi ősi falujába. Útközben néhány szó a körülöttünk tornyosuló Pindus-, Tzoumerka-, Víkosz-Aoös Nemzeti Parkok vadonjáról, növény- és állatvilágáról. Séta a Voidomatis mentén az oszmán időkben (18-19. sz.) épített csodálatos szamárhátú hidaknál (és hidakon át, ahol lehetséges). A legismertebb műemlékhidak: Kokoris-híd, Plakidas-híd, Lazaridi-híd.
Utazás a lélegzetelállítón szép, 12 kilométer hosszú, 1.000 méter mélységű Víkosz-kanyon déli, felső pereméhez. Séta Kapesovo hegyi falujában, az aktuális útviszonyok ellenőrzése, majd felkapaszkodás Vredeto falujába busszal (vagy gyalog). Feljutás a Beloi-kilátóponthoz, a csodálatos panoráma élvezetével.
Délutáni utazás busszal Monodendri festői hegyi városkájába. Az Oxya parkoló megközelítése busszal, majd az Oxya-kilátó egyedi tájképeinek élvezete, fotózása.
Késő délutáni utazás a kanyon északi, „alsó” kijáratához, Víkosz falujába. A páratlan táj és csend nyugalmának élvezete. Esti visszaérkezés szállásunkra. Szállás Joánnina körzetében.
4. nap: Utazás Észak-Epiruszba, vagyis Dél-Albániába
Reggeli után utazás az albán határra. Albánia múltjának, földrajzi környezetének bemutatása – a teljesség igénye nélkül. Néhány szó Észak-Epirusz (Dél-Albánia) és az Albán-Riviéra turisztikai különlegességeiről. Látogatás Gjirokaster UNESCO világörökségi védelem alatt álló, máig középkori, törökös hangulatot árasztó, hegyi városában: Argiokasztron (a város 10. századi neve) bizánci erődje a 10-11. században bővült kereskedelmi központtá. 1417-ben került török fennhatóság alá, Ergiri néven. Ma ez (Berat városával közösen) Albánia legszebb műemlékvárosa – s a legépebben megőrzött balkáni oszmán óváros. Több mint 200 védett 17-18. századi háza, mecsetjei és bazárja igazi keleti világot őriznek. (Ceremóniamentes hálaadás Enver Hoxha kommunista diktátornak, amiért itt született, és ezért védett skanzen várossá nyilvánította a település óvárosát, anno.) Séta a zegzugos középkori utcákon, felkapaszkodással a fellegvárba. Látogatás a Néprajzi Múzeumban, majd kiadós szabadidő és vásárlási lehetőség a bazárban.
Továbbutazás a Syri i Kaltërnél zubogó, híres Kék szem-forráshoz. A több mint 50 méter mély forrásból 18.400 l/s ivóvíz tör a felszínre, ez a Bistricë folyó eredete, természetvédelmi terület. Rövid séta a forrástó körüli ligetes erdőben.
Koraesti érkezés a Jón-tenger partvidékére, Sarandë kikötő- és üdülővárosába. Az ókori görög időkben Onkhészmoszként ismert település a bizánci időkben az Agioi Saranda kolostorról kapta nevét. A Korfui-szoros vizeit halászó, főleg görög ajkú tengeri népek kisvárosaként élte meg a 20. század viharait, és az utóbbi 20 évben indult meg rendkívül dinamikus kiépülése. (Április elejétől – november végéig ritkaság a 20ºC alatti hőmérséklet, az évi napsütéses napok száma meghaladja a 300 napot.) Szállás Sarandë-ben.
5. nap: Butrint UNESCO világörökségi kincsei
Reggeli után utazás az UNESCO világörökségi Butrint Nemzeti Parkba. Az ókori görög nevén Bouthroton, latin (római) nevén Buthrotum városát Vergilius szerint, Trójából érkező menekültek alapították. A mai vélemények alapján a legrégebbi falak 3.200 évvel ezelőtt épültek (!), az Akropolis és az Agora romjai min. 2.500 évesek, számos régészeti lelettel az ókori Attikából és Korinthoszból. A város az ókori Görögország és Magna Graecia (Szicília) hajóforgalmának fővonalán feküdt, kiemelkedő stratégia jelentőséggel. Római légionáriusait Julius Caesar és Augustus telepítette be, a római időkben igazi nagyvárossá duzzadt. A 6. századtól püspökségi székvárosként tündökölt – így az ókori görög és római városrészek bizánci negyedekkel is gazdagodtak. A romváros – nemzeti park közös bejárása.
Látogatás a velencei Háromszög erődnél, majd behajózási lehetőség Ali Pasha tengeri várába. A délutáni hazaúton rövid szabadidő és séta a Ksamil Beach strandon, a Ksamil-szigetek fotózásával. Koraesti visszaérkezés a szállodába. Szállás Sarandë-ben.
6. nap: A Porto Palermó erőd és a Gjipe-kanyon
Reggeli után utazás a Ceraunian-hegység tengerparti szerpentinjeihez. A közvetlenül a tengerből „kinövő” csúcsok némelyike meghaladja 2.000 méter magasságot, szokatlanul sok csapadékkal, szubtrópusi jellegű klímával. Látogatás a Palermo-félszigeten épített Porto Palermó erődben. A festői erőd két különböző eredet-történetének (17. századi velencei – vagy 18. századi oszmán) megismerése, megvitatása a terepen.
Továbbhaladás az Albán-Riviéra vadregényes partjain, Ilias falujáig. Kb. 1 órás séta a Gjipe-kanyon (albánul Kanioni i Gjipesë) peremén, a kiépítetlen Gjipe strandig. Séta a Jón-tenger türkizkék vizének partján, a bátrabbaknak mártózási lehetőséggel. Közös séta a kanyon mélyén, a helyenként 15 méterre össszeszűkülő falóriások között.
Késő délutáni utazás Tiranába, érkezéskor informatív buszos városnézés az albán főváros legfontosabb látnivalóinál. Esti érkezés belvárosi hotelünkbe. (Forgalomtól függően vacsora utáni gyalogos városnézés. A helyi albán házigazda tanácsa alapján, a magyar kísérő részvételével.) Szállás Tiranában.
7. nap: Pannónia mindig hazavár
Reggeli után kijelentkezés hotelünkből, majd utazás a repülőtérre. Elrepülés közvetlen járattal Budapestre 11:00-kor, megérkezés a Liszt Ferenc repülőtérre déli 12:30-kor.
A programok és a szálloda változtatásának jogát irodánk fenntartja!
UNESCO világörökségi helyszínek
- Vergina
- Meteorák
- Gjirokaster
- Butrint Nemzeti Park
Fontos információk:
Várható menetrend
Légitársaság: Wizz Air
Oda út: Budapest - Thesszaloniki 11:00 - 13:40 W6 / Kb. 1ó 40p
Haza út: Tirana - Budapest 13:10-14:40 W6 2234 / Kb. 1ó 30p
A légitársaság fenntartja a jogot a menetrend változtatásra.
Repülőjegy - utazás Wizz Air járattal
Tapasztalataink alapján a Wizzair légitársaság a menetrend meghirdetése után, akár több alkalommal is változtatásokat jelent be. A weboldalunkon igyekszünk a menetrend változásokat követni. Megkérjük, hogy az indulás előtti tájékoztatóban szereplő menetrendet vegyék véglegesnek, amennyiben transzfer vagy egyéb szolgáltatás foglalása okán tájékozódna a járatáról.
Az utazáshoz a repülőjegyet a WizzAir légitársaságtól vásároljuk. A programoknál feltüntetett repülőjegy árak tájékoztató jellegűek, a pontos ár a csoport minimum létszámának elérésekor válik véglegessé. A repülőjegyek jegykiállítás után nem módosíthatók és nem visszatéríthetők.
Utasaink a fedélzetre ingyenesen személyenként 1 darab kézipoggyászt vihetnek fel, mely max. 10 kg súlyú lehet és max. 40 x 30 x 20 cm nagyságú. A kézipoggyászon felül feladható az előzetesen megrendelt és kifizetett max. 10 kg-os, 20 kg-os, 26 kg-os vagy max. 32 kg-os bőrönd is. A feladandó bőrönd mérete max. 149 × 119 × 171 cm nagyságú lehet.
Wizz Priority
Ha az utasok Wizz Priority szolgáltatást vásárolnak, akkor a fedélzetre magukkal vihetik az ingyenes kézipoggyászt (maximális mérete: 40 × 30 × 20 cm), illetve egy nagyméretű kézipoggyászt (maximális mérete: 55 × 40 × 23 cm) is. Mindkét táskát garantáltan felvihetik az utastérbe, amennyiben a működési korlátozások ezt lehetővé teszik.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy ha csak kézipoggyásszal kívánnak utazni, akkor a fedélzetre folyadékot (tusfürdő, víz, parfüm, stb.) csak az alábbiak szerint vihetnek magukkal. A fedélzeti használatra szánt folyadékot egyenként 100 milliliteres tárolóedényekben lehet szállítani. A kis tégelyeket egy maximum 1 literes űrtartalmú, átlátszó és újrazárható műanyag zacskóban kell elhelyezni. A 100 milliliternél nagyobb mennyiségű folyadékot a biztonsági személyzet elkobozza és megsemmisíti.
Amennyiben az irodánknál előre megrendelt és kifizetett csomagok mérete vagy mennyisége meghaladja a Wizz Air poggyász szabályzatát, abban az esetben becsekkolásnál felár fizetendő.
Üléshely foglalás
A Wizz Air szabályzata szerint megfelelő díj ellenében az utasok előzetesen ülőhelyet választhatnak. Ha nem foglalunk előre ülőhelyet, akkor a Wizz Air véletlenszerűen osztja ki az üléshelyeket, ezáltal az együtt utazók nem biztos, hogy egymás mellé kerülnek. (Ez nem vonatkozik a hosszú lábhely ülőhelyre valamint az első sorokra! Annak külön, magasabb díja van.)
Tájékoztatjuk az utasainkat arról, hogy a Wizz Air járatain a fedélzeten ingyenes ellátás nincs, az italokért és ételekért fizetni szükséges.
Felhívjuk az utasaink figyelmét arra, hogy az előlegként befizetett WizzAir repülőjegy ára lemondás esetén nem téríthető vissza.
Forrás/ további információ: ITT
Társítási garancia
A társítási garancia logóval feltüntetett utak esetében nem kell egyágyas felárat fizetnie az utasnak, ha nem sikerül mellé utas társat találnunk.
Feltételek:
- Legkésőbb 2 hónappal az indulást megelőző időpontig szükséges jelentkezni. (Az ettől eltérő esetek egyenként, külön elbírálás alá kerülnek.)
- A körutazáson TÖBB hely is legyen még szabadon. (Vagyis: az utolsó 2 helyre társítási garanciával nem lehet jelentkezni.)
- Társítási garanciával való jelentkezés esetén a szobatárs személyével kapcsolatban az utasok nem határozhatnak meg feltételeket, ez esetben a társítási garanciánk érvényét veszíti. Ilyenkor az utast egyágyas szobában tudjuk elhelyezni az egyágyas felár megfizetésével. Irodánk igény szerint igyekszik lehetőséget adni arra, hogy az utastársak megismerhessék egymást. Viszont ez nem kötelező, amennyiben az egyik társítandó utas erre nem tart igényt vagy nem veszi fel kapcsolatot a másik utassal akkor ezt nem tudjuk biztosítani. Ha a megismerkedés meghiúsult, és a társítandó utas enélkül nem fogadja el a társítást, akkor a társítási garancia érvényét veszíti.
- Továbbá az utastársra vonatkozó reklamációt sajnos nem tudunk elfogadni. A megértésüket megköszönjük!
Az oldal tetején, a „Miért ez az út?” felületen keresse a társítási garancia feliratot.
Kizárólag az adott felirattal feltüntetett utaknál vállalunk társítási garanciát.
Útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítás
Útlemondási (storno) biztosítást minden szolgáltatás részvételi díjából számolunk. Az útlemondási biztosítás mértéke: 2,8%
Amennyiben az útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítást együtt rendelik meg, abban az esetben útlemondáskor az utast nem terheli önrész a következő esetekben:
Utas Covid-19 megbetegedése (ezen belül pl. indulást megelőző 14 napon belül pozitív PCR teszt eredmény esetén is), sürgősségi körházi fekvőbeteg gyógykezelése, elhalálozása, vagy a következő típusú baleseti sérülései: csonttörés, szalagszakadás, legalább III. fokú égési sérülés.
Minden egyéb esetben az önrész: 20%
A BBP biztosítás további előnye, hogy esetleges járattörlés vagy repülőgép késése esetén 150 EUR összeghatárig fedezik a légitársasági kártérítés behajtásának ügyintézési költségét, amennyiben az arra specializálódó cégen keresztül történik az ügyintézés. (Utasbiztosítás szabályzat G pontja.) További részletekről érdeklődjön kollégáinknál.
Biztosításokra vonatkozóan az EUB Biztosító feltételei az érvényesek.
A biztosításokról bővebben IDE KATTINTVA tájékozódhat.