Részletes program
1. nap: Budapest – Rijád
Elutazás Budapestről menetrend szerinti járattal, átszállással Szaúd-Arábia fővárosába, Rijádba.
2. nap: Rijád
Hajnali érkezés után transzfer a szállodába. Szobák elfoglalása, az éjszaka hátralévő részében pihenés. Szállás Rijádban (2 éj). Reggeli után Rijád felfedezésére indulunk. Először a Nemzeti Múzeumba látogatunk, ahol megismerkedünk e rejtélyes sivatagi ország és az arab civilizáció történelmével az őskori emlékektől kezdve egészen napjainkig. Ezután látogatást teszünk a közelben található Murabba Palotához (kívülről), mely a város egyik kiemelkedő jelentőségű történelmi épülete. A palotát Abdul Aziz Al-Saud, Szaúd-Arábia első királya és megalapítója építtette, aki a családjával 1939 óta itt élt, és innen kormányozta az országot. Ebéd egy helyi étteremben, majd megnézzük az Al Masmak erődöt, mely a 18-19. században a Szaúd-dinasztia politikai és vallási központja volt, ma a Nemzeti Történeti Múzeum működik, ahol az uralkodói család történetét ismerhetjük meg.
Ellátás: reggeli, ebéd
3. nap: Rijád – Ha’il
Reggeli után transzfer a vonatállomásra, majd a nemrég átadott gyorsvonattal Ha’ilba utazunk (642 km, kb. 5 óra). A sivatagi város a Shammar-hegy lábánál fekszik, és a szaudi költők és írók hazája. Érkezés után transzfer a szállodába, majd látogatást teszünk az A’Arif erődben, melyet a 19. században építettek, nevét arról a dombról kapta, amin áll. A tipikus arab stílusban épült, téglalap alakú erődöt masszív fal veszi körül, őrtornyaiból jól belátható a környék, így a régi időkben fő feladata a város védelme volt. Később ágyúit a Ramadan ünnepi időszak elejének és végének jelzésére használták, a 7 ágyúlövés jelentette a szent hónap és a böjt kezdetét, majd az Eid al-Fitr, vagyis a böjt megtörésének ünnepét is. Ezután sétálunk a helyi piacon, ahol kézműves termékeket, fűszereket és datolyát is vásárolhatunk. Vacsora és szállás Ha’ilban (1 éj).
Ellátás: reggeli, vacsora
4. nap: Ha’il – Jubbah – Al Ula
A reggelit követően Jubbah városa felé vesszük az irányt, mely egy ősi tó partján fekszik. A környéken számos kőkorszaki leletet találtak, mely bizonyítja hogy már abban az időben emberi települések léteztek ezen a vidéken. A hatalmas homokkő képződmények ősi sziklarajzokat őriznek, melyekből látható, hogy akkoriban az Arab-félszigetet a mai afrikai szavannákhoz hasonló növényzet borította, tele vadállatokkal, köztük bölények, oroszlánok, gepárdok is éltek itt. A Jubbah és Shuwaymis környékén található sziklarajzok az UNESCO Világörökség részét képezik. Al Ula felé csodálatos sivatagi tájon haladunk keresztül, köztük a 103.600 km2 területű Nefud Al Kabir sivatagot is érintjük, mely hatalmas homokdűnéiről híres. Al Ulába érkezve először a Jebel-Al-Fil különleges sziklaképződményt, más néven Elefánt sziklát nézzük meg, majd bejelentkezés a szállodába, szobák elfoglalása. Vacsora és szállás Al Ulában (2 éj).
Megtett távolság: kb. 580 km
Ellátás: reggeli, vacsora
5. nap: Al Ula – Madáin Szálih
Reggeli után a környék felfedezésére indulunk. Al Ula egy ősi oázis, ami már 7000 éve lakott település, melyet a környéken található ősi sziklafaragások tanúsítanak. Időszámításunk előtti 1. évezredben Dadan városa a Tömjénút melletti stratégiai helyének köszönhetően az egyik legrégebbi arab királyság központja lett. Kb. az időszámításunk előtti 1. évszázadban Petrából nabateusok érkeztek, akik Dadantól északra, Al-Hijr-ban (görögül Hegra, mai nevén Madáin Szálih) telepedtek le. A Petrához hasonló sziklasírokkal és templomokkal tarkított Madáin Szálih volt az első olyan szaúdi látványosság, ami felkerült az UNESCO világörökségi listájára. A Nabateus Királyság virágzása alatt, időszámításunk előtti 2. századtól egészen a római hódításokig a város fontos állomása volt a karavánútnak, amiről az itt található 111 darab sírhely tanúskodik, melyből 94 Petrához hasonló díszített homlokzattal rendelkezik. A régészeti terület bejárását követően visszatérünk Al Ulába, séta az óvárosban. Vacsora.
Ellátás: reggeli, vacsora
6. nap: Al Ula – Jabal Ikmah – Medina
Reggeli után kijelentkezés a szállodából, majd Dadan ősi városa, a mai Khuraybah felé indulunk. Először látogatás Jabal Ikmah vörös kőszikláihoz, melyeken számos felirat olvasható. Olyan, mintha egy szabadtéri könyvtárban járnánk. Majd Dadan érintésével Medinába utazunk. Vacsora és szállás Medinában (1 éj).
Megtett távolság: kb. 330 km
Ellátás: reggeli, vacsora
7. nap: Medina – Dzsidda
Reggelit követően városnézés az iszlám vallás második legszentebb városának számunkra is elérhető részén. Medinában található az Al-Masjid an-Nabawi-t vagyis a „Próféta mecsetje”, mely a muszlim hívők fontos zarándokhelye karcsú, hófehér minaretjeivel és Mohamed Próféta sírja fölé magasodó zöld kupolájával – épp ezért csak ők léphetnek be oda és az azt körülvevő szent területre. A mecsetet közvetlenül Medinába való érkezése után alapította Mohamed Próféta 622-ben, az építésében ő maga is segédkezett. A mecset azonban nem csupán az istentiszteletnek adott helyet, hanem számos társadalmi funkciót is betöltött. A vallási oktatás, a bíráskodás, a küldöttségek fogadásának helye és az ünnepek helyszíne is volt egyszerre. A Próféta háza és feleségeinek szobái közvetlenül a mecset szomszédságában kaptak helyet, mely épület ma már a mecsethez tartozik, és a paradicsomi „Nemes Kert” is (al-Rauda al-Musarrafa), ahol a hívők imái meghallgatásra találnak. Medinában található az iszlám első mecsetje, a Quba (Kubá) mecset is, ahová Mohamed Próféta minden szombaton ellátogatott, hogy imádkozzon. Szerencsére Medinában már kevésbé szigorúak a szabályok, mint Mekkában, de így is csak a város külső területeire látogathatunk szabadon. Séta az Uhud-hegy környékén, mely a 2. csata helyszíne volt, majd látogatás a Dar Al Madina Múzeumba, mely Medina történetét, az iszlám emlékeit és a próféta életét mutatja be. Ezután továbbutazunk Dzsiddába (415 km, kb. 5 óra). Érkezést követően látogatás az Abdul Raouf Khalil Múzeumba, mely a Tayebat Múzeum része, egy város a városban, ahol az iszlám örökség és a Szaúd-dinasztia emlékei mellett nemzetközi és európai tárgyakat, képeket és írásokat is láthatunk. Vacsora és szállás Dzsiddában (2 éj).
Megtett távolság: kb. 415 km
Ellátás: reggeli, vacsora
8. nap: Dzsidda
Reggeli után az óváros felfedezésére indulunk a Vörös-tenger partján épült kikötővárosban, amely kereskedelmi jelentősége mellett a Mekkába igyekvő hívők utolsó állomása a szent város előtt. Sétálunk az Al-Balad negyedben, ahol a kevésbé ismert, helyiek által kedvelt régi piacot, eldugott galériákat és a helyi ételeket is fellelhetjük. Megnézzük az 1800-as évek közepéről származó, felújított Nasif házat (kívülről), melyben a tradicionális és modern építészet ötvöződik, majd láthatjuk az Al Rahmah vagy más néven „úszó” mecsetet (kívülről). Városnézésünket a Dzsidda Corniche-on, a Vörös-tenger partján 30 km hosszan végigfutó, pálmafákkal szegélyezett sétányon fejezzük be, ahol megnézzük a páratlan szépségű, Fahd királyról elnevezett szökőkutat, mely 312 m magasra lövi ki a tengervizet és ezzel a Guinness Rekordok könyvébe is bekerült. Búcsúvacsora egy tradicionális szaudi étteremben.
Ellátás: reggeli, vacsora
9. nap: Dzsidda – Budapest
Kora reggel transzfer a repülőtérre, hazautazás átszállással Budapestre. Érkezés a menetrend szerint.
Ellátás: reggeli csomag
A programok és a szállodák változtatásának jogát irodánk fenntartja!
UNESCO Világörökségi helyszínek
Dzsidda történelmi része
Hail régió sziklarajzai
Madáin Szálih régészeti terület
Fontos információk:
Tervezett menetrend (változhat):

December 5. Budapest - Isztambul 14:00 18:15 TK1034 / kb. 2ó 15p
December 5. Isztambul - Rijád 20:45 00:45 (másnap) TK140 / kb. 4ó
December 13. Dzsidda - Isztambul 08:20 12:30 TK115 / kb. 4ó 10p
December 13. Isztambul - Budapest 19:10 19:10 TK1037 / kb. 2ó
Az indulási és érkezési időpontok minden esetben helyi időben értendők.
A légitársaság a menetrend változtatás jogát fenntartja.
Igény esetén business osztályú repülőjegyek is foglalhatók.
Utazás Turkish Airlines járattal
Utasaink a repülőn ingyenesen személyenként 1 darab max. 20 vagy 23 kg-os bőröndöt (törökországi járatok esetén), illetve 1 darab max. 8 kg súlyú kézipoggyászt (mely maximálisan 23x40x55 cm nagyságú lehet) adhatnak fel.
Interkontinentális vonalakon 30 kg súlyhatár az általánosan megengedett.
Csoportos repülőjegy foglalásnál a légitársaság ülteti be a csoportot a járatokra.
Előzetes ültetés kérés felár ellenében lehetséges.
Részletes információt az utazás időpontja előtt kiküldött utastájékoztató dokumentum tartalmazza majd.
Forrás és további információ: https://www.turkishairlines.com/
Utazás hagyományos légitársasággal (általános információk)
Amennyiben rendelkezik az adott légitársaság(ok)ra érvényes törzskártyával, kérjük feltétlen jelezze felénk a foglalás során. A kártyaszámot a foglalásban rögzítjük és így nem vesznek el a mérföldek.
Kényelmi szempontú ülőhelyválasztás esetén (ülőhelyek nagyobb lábtérrel / vészkijárat közelében) a légitársaság előzetesen megszabhat feltételeket (mint például az angol nyelv ismerete, fizikai alkalmasság az ajtó kinyitására). vészkijárat közeli üléseket családosok részére (gyermekkel, babával utazók) nem tudunk biztosítani felár ellenében sem.
Ingyenes ültetés esetében a légitársaságok “standard” típusú ülőhelyeket biztosítanak.
Esetlegesen előforduló géptípus csere esetén nem garantálják az azonos jelzéssel/számmal ellátott ülőhelyet.
Egyes járatokon az ültetés csak felár ellenében kérhető (ilyen igényüket kérjük jelezzék előre)!
Olyan úticélok esetében, ahol az adott országban belföldi járaton is utazunk, az igénybevenni kívánt járatok/légitársaságok szabályzata egymástól eltérő lehet. (pl. poggyász méret/súlyhatár). Részeteket az aktuális utastájékoztató tartalmazni fogja.
Nehezen mozgó/mozgáskorlátozott utasaink részére a hagyományos légitársaságok tolószéket tudnak biztosítani, mellyel az utas repülőtéri közlekedését/átszállását segítik a jegykezeléstől a kapuig. Kérjük ilyen igényét szíveskedjen előre jelezni.
A fedélzeti ellátásban a légitársaságok között eltérés lehet. A standard ételkínálat mellett az alapvető érzékenységeknek illetve elterjedt étkezési szokásoknak megfelelő ételek közül tudunk választani. Különleges ételrendelés esetén (vegán, laktóz-,gluténérzékeny, diabetkus stb.) a menük nem keverhetők. Előfordulhat, hogy néhány úticél esetében különböző okokból korlátozott (pl vallási okok) ételkínálattal találkozhatunk. Egyes - jellemzően rövidtávú járatok - előfordulhat, hogy fedélzeti ellátás nincsen, vagy fizetős szolgáltatás.
Biztonsági okokból szúró-, vágóeszköz, manikűrkészlet valamint 1 dl-nél több folyadék szállítása csak a feladandó poggyászban lehetséges.
Jelenlegi beutazási feltételek:
A beutazáshoz vízum és a belépéstől számított minimum 6 hónapig érvényes útlevél szükséges. A vízumot irodánk intézi utasaink számára.
A beutazásra és hazaérkezésre vonatkozó szabályok bármikor változhatnak, az ebből adódó esetleges többletköltségek az utast terhelik!
Fizetési határidők
Bizonyos egzotikus körútjainknál az alábbi, szigorúbb fizetési határidők érvényesek, melyek az utazási szerződésen is feltüntetésre kerülnek:
- Az indulást megelőző, 90 napon túli foglalások esetén előlegként a teljes összeg 30%-a, illetve az útlemondási biztosítás díja fizetendő.
- 90 nappal az indulás előtt (vagy a repülőjegyek véglegesítésekor) a repülőjegy fennmaradó 70%-a fizetendő.
- 60 nappal az indulás előtt a szerződésen hátralékként fennmaradó összeg fizetendő.
A fenti körutazás esetében több szolgáltatás is (pl. belső repülőjegy, belépők, stb.) jóval előre fizetendő, így azok a megvásárlást követően lemondás esetén már nem visszatéríthetők.
Társítási garancia
A társítási garancia logóval feltüntetett utak esetében nem kell egyágyas felárat fizetnie az utasnak, ha nem sikerül mellé utas társat találnunk.
Feltételek:
- Legkésőbb 2 hónappal az indulást megelőző időpontig szükséges jelentkezni. (Az ettől eltérő esetek egyenként, külön elbírálás alá kerülnek.)
- A körutazáson TÖBB hely is legyen még szabadon. (Vagyis: az utolsó helyre társítási garanciával nem lehet jelentkezni.)
- Társítási garanciával való jelentkezés esetén a szobatárs személyével kapcsolatban az utasok nem határozhatnak meg feltételeket, ez esetben a társítási garanciánk érvényét veszíti. Ilyenkor az utast egyágyas szobában tudjuk elhelyezni az egyágyas felár megfizetésével. Irodánk igény szerint igyekszik lehetőséget adni arra, hogy az utastársak megismerhessék egymást. Viszont ez nem kötelező, amennyiben az egyik társítandó utas erre nem tart igényt vagy nem veszi fel kapcsolatot a másik utassal akkor ezt nem tudjuk biztosítani. Ha a megismerkedés meghiúsult, és a társítandó utas enélkül nem fogadja el a társítást, akkor a társítási garancia érvényét veszíti.
- Továbbá az utastársra vonatkozó reklamációt sajnos nem tudunk elfogadni. A megértésüket megköszönjük!
Az oldal tetején, a „Miért ez az út?” felületen keresse a társítási garancia feliratot.
Kizárólag az adott felirattal feltüntetett utaknál vállalunk társítási garanciát.
Útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítás
Útlemondási (storno) biztosítást minden szolgáltatás részvételi díjából számolunk. Az útlemondási biztosítás mértéke: 2,8%
Amennyiben az útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítást együtt rendelik meg, abban az esetben útlemondáskor az utast nem terheli önrész a következő esetekben:
Utas Covid-19 megbetegedése (ezen belül pl. indulást megelőző 14 napon belül pozitív PCR teszt eredmény esetén is), sürgősségi körházi fekvőbeteg gyógykezelése, elhalálozása, vagy a következő típusú baleseti sérülései: csonttörés, szalagszakadás, legalább III. fokú égési sérülés.
Minden egyéb esetben az önrész: 20%
A BBP biztosítás további előnye, hogy esetleges járattörlés vagy repülőgép késése esetén 150 EUR összeghatárig fedezik a légitársasági kártérítés behajtásának ügyintézési költségét, amennyiben az arra specializálódó cégen keresztül történik az ügyintézés. (Utasbiztosítás szabályzat G pontja.) További részletekről érdeklődjön kollégáinknál.
Biztosításokra vonatkozóan az EUB Biztosító feltételei az érvényesek.
A biztosításokról bővebben IDE KATTINTVA tájékozódhat.