Fejléc menü

Kiemelt utazási ajánlatok

Utazás:
különbusszal, kompokon és hajókon
Elhelyezés:
3*-os szállodák kétágyas szobáiban
Ellátás:
reggeli

Miért ez az út?

„Szerény kezdeményezésünkkel nemcsak a magyar tudományosságot sikerült tehát kivinnünk a tengerre, de egyszersmind a még ugyan csak kezdetén álló magyar oceanográfiai tudományt máris beillesztettük a nemzetközi oceanográfia hatalmas és tekintélyes szervezetébe. ” – Gonda Béla (1851 – 1933)

1913. október 10-én futott ki Fiume kikötőjéből az SMS Najade kutatóhajó, fedélzetén a korabeli magyar tudományos élet számos kiváló képviselőjével. A Magyar Adria Egyesület; a Magyar Nemzeti Múzeum; a Magyar Királyi Földtani Intézet; a Magyar Királyi Meteorológiai és Földmágnesességi Intézet; a Magyar Földrajzi Társaság, valamint több hazai egyetem műszereivel felszerelt hajó „utasainak” feladata egy igen nemes, a maga nemében legelső és egyedülálló „misszió” végrehajtása volt: Megtenni több mint 2.200 km (1.200 tengeri mérföld) távolságot az Adrián, s közben több mint 6.300 megfigyelést, mintavételt, és begyűjtést végezni, a hazai tudományos intézetek számára. Kalandokban is gazdag útjuk során az expedíció tagjai bejárták az Adria partvidékének legjelentősebb torkolatait, kikötőit, legtávolabbi öbleit és szigeteit. Munkásságuk „gyümölcsei” tudományos- és népszerű ismeretterjesztő cikkek, könyvek formájában jutottak el a magyar közönséghez – immár több mint egy évszázaddal ezelőtt. Kik voltak ezek a magyar kutatók? Merre jártak és milyen kalandokat élhettek meg?

Emlékutazásunk az expedíció útvonalának legérdekesebb – legeldugottabb pontjait járja (hajózza) végig, az SMS Najade „hajónaplóját követve”. A szépséges szeptemberi Adrián.

Magyar idegenvezetéssel

Magyar idegenvezetéssel

UNESCO világörökségi helyszínek

UNESCO világörökségi helyszínek

Természeti látnivalók

Természeti látnivalók

Több országot érintő program

Az aktuális beutazási feltételekről ITT tájékozódhat.

Program nyomtatása

Részletes program

1. nap: Budapest – Rijeka - A modern európai és magyar tengerkutatás hőskora

Indulás Budapestről, a Hősök-teréről reggel 06:30-kor, felszállási lehetőséggel a budaörsi úton Dayka Gábor utcai buszmegállónál (és felüljáró). Folyamatos utazás az M7, majd a horvátországi autópályán, 2,5 óránkénti pihenőkkel. Útközben a modern európai tengerkutatás néhány fejezetének, „hőskorának” megismerése: A Challenger Expedition (1872-1876); az Osztrák-Magyar Északi-sarki Expedíció (1872-1874); és I. Albert monacói herceg tengeri expedícióinak, illetve a monacói Institut és Musée Océanographique históriáinak áttekintése. Kik voltak az 1913. évi Első Magyar Adria-kutató Expedíció résztvevői? Milyen célkitűzésekkel és merre jártak? Az expedíció tagjainak bemutatása, szemelvényekkel könyveikből, illetve az A Tenger c. néhai havi folyóiratban megjelent írásaik alapján.
Fiuméhez (ma Rijeka) közeledve vázlatos ismertető Gonda Béla munkásságáról, illetve a Magyar Adria Egyesület tevékenységéről. Felkészülés Fiume látnivalóiból G.B. „A Magyar Tengerészet és a Fiumei Kikötő” c. nagyszerű műve alapján. Kora délutáni érkezés Rijekába. Látogatás a néhai Császári és Királyi Haditengerészeti Akadémia épületénél, majd a Rendező Pályaudvaron. Rövid utazás busszal a Kapucinusok kolostortemplomáig. Közös séta a Tengerészeti Hatóság palotájától a néhai Zichy mólóra (és a Stefánia rakparthoz), majd a Szapáry rakparton az Adria Palotához, a Baross kikötőhöz, s onnan a Városi színházhoz, majd az Árucsarnokokhoz. Rövid szabadidő a néhai Mária Terézia mólón. Szállás Rijekaban.

2. nap: Tengerészeti Múzeum - Irány a Quarnero szigetvilága

Reggeli után séta a Tengeri Piacon, majd közös látogatás a Hauszmann Alajos tervei alapján épült, a Millennium évében átadott, néhai Magyar Királyi Kormányzói Palotában (Tengerészeti Múzeum). A ma is igen impozáns épület (és persze a tengeri kiállítások) közös megtekintése. Utazás Veglia / Krk szigetére, fotószünet a Fiumei-öböl látványával. (Itt tette meg próbakörét az Első Magyar Adria-kutató Expedíció hajója 1913. október 10-én.) Az SMS Najade pozíciós táblázatának, illetve útvonal térképeinek tüzetes áttekintési lehetősége, a régi olasz nevek tanulmányozásával. (Emlékutazásunk során a Najade hajónaplójának, illetve a kor írásmódjának megfelelően, az eredeti olasz elnevezéseket is használjuk.) Átkompolás Cherso / Cres szigetére. Utazás busszal a sziget borotvaéles, égbeszökő gerincén. Fotószünet a 639 m magas Sis csúcsa alatt, ahonnan egyszerre „két tenger látszik”, majd a bátrabbaknak rövid túra a hajmeresztő panorámát nyújtó gerincen. Séta Cherso (Cres) olaszos, középkori óvárosában. A város a mediterrán oliva olaj, méz és bor előállítás nagyhírű központja évszázadok óta. Késő délutáni érkezés az ókori „Kis-Szuez”, Ossero / Osor püspöki városához. A víz alá került római kikötőromok megtekintése, rövid sétával. Átjutás Lussin / Losinj szigetére, majd utazás Lussin piccolo / Mali Losinj városába. Lussin piccolo Trieszt és Fiume felvirágzása előtt az Adria hajógyártási és tengerészeti központjaként működött. Még ma is létezik néhai osztrák-magyar hajógyára, s szerény halászflottával (nagyszerű halpiaccal) rendelkezik. A festői öblökkel és hegyekkel körbeölelt mediterrán paradicsom valaha a Habsburgok legkedveltebb vitorlás és tengeri nyaraló központja is volt. Az esténként élettel teli, elegáns kikötői sétánya, rejtőzködő luxusvillákkal ékesített öblei, a Földközi-tenger térségének egyik legszebb gyöngyévé emelik. Bejelentkezés a hotelünkbe. Esti fakultatív sétalehetőség a Suncana uvala (Napfény partja) fenyvesekkel ölelt tengerparti sétányán. Szállás Mali Losinjban.

3. nap: Lussin hajógyárában - Fakultatív delfin megfigyelés

Reggeli után üzemlátogatás a máig működő hajógyárban (Losinpljov Shipyard), majd séta és rövid szabadidő Mali Losinj óvárosában és meseszép kikötőjében. Átutazás Lussin grande / Veli Losinj máig is részben olasz nyelvű városkájába. Az osztrák-magyar hullámtörő fotózása, séta az óvárosban, majd a velencei erődtoronyban berendezett Tengerészeti Múzeum megtekintése. Fakultatív látogatás (előzetes egyeztetés alapján) a Blue World Institute delfinkutató központban, majd kb. 2,5 órás delfinles, monitor típusú, speciális motorcsónakkal. (A hajózás hossza: 2,5 óra.)
A delfinlesen részt nem vevő útitársak Veli Losinjban töltik szabadidejüket, vagy visszatérhetnek a hotelbe, ahonnan nagyszerű séták tehetőek pl. a Cikati-öbölbe. (A Habsburgok néhai „magán-öblét” az 1800-as évek második felében kezdték beépíteni luxusvillákkal és hotelekkel. A Villa Carolina fotózási lehetősége majd séta az ultramodern Hotel Bellevue kiépített strandján.). Strandolási, pipás búvárkodási lehetőség. Szállás Mali Losinjban.

4. nap: Utazás Sebenico-ba és Trau-ba, tengeren és szárazon

Korai reggeli után indulás 07:30-kor Merag kikötőjébe. Rövid „visszahajózás” Krk szigetére, majd utazásunk megkezdése Sebenico / Šibenik városába. Útközben ismertetés az Első Magyar Adria-kutató Expedíció sebenicoi tartózkodásáról, a mára UNESCO világörökségi védelem alatt álló velencei tengeri és szárazföldi erődökről. Néhány szó a Császári és Királyi Haditengerészet (K. u. k. Kriegsmarine) flottájáról, legfontosabb kikötőiről. A városba érve látogatás a XV. századi, UNESCO világörökségi Szent Jakab katedrálisnál. Pihenő vagy fakultatív “felkapaszkodási” lehetőség az óváros fölé tornyosuló Szent Mihály erődbe. Közös utazás busszal a város előterében kígyózó Szent Antal tengeri csatornához. Bejutás gyalog az UNESCO világörökségi Szent Miklós tengeri erődbe. Koraesti indulás trogiri szállásunkra. Útközben IV. Béla király (1235-1270) mongolok előli menekülésének igaz meséjét elevenítjük fel, B. Szabó János “A tatárjárás” c. műve alapján. Trau / Trogir néhai (a magyar királyt segítő) polgárainak és mai turisztikai látnivalóinak méltatása.
Vacsora után fakultatív látogatási lehetőség taxival Trogir óvárosában. Szállás Trogir mellett.

5. nap: A nyílt tengeren Lissa szigetére

Reggeli utáni indulás Spalato / Split kikötőjébe 8:00 órakor. Bekompolás a nyílt vizekre, vagyis Lissa / Vis szigetére tartó járatra. 3 órás hajózás az „Adria Máltája” fővárosának kikötőjébe. A buja zöld növényzettel fedett sziget 57 km távolságra fekszik a horvát partoktól (119 km-re Olaszországtól), félúton a Trieszti-öböl és az Otrantói-szoros között. Stratégiai szerepét már az ókori görögök és rómaiak is felismerték, s 1809-ben vált a Brit Királyi Haditengerészet (Royal Navy) adriai támaszpontjává, „Little Malta” néven. Ma is álló erődjeit (Fort King George, Tower of Duke Wellington, Fort Hoste Battery) is britek építették. Az 1815-ös Bécsi Konferencián került osztrák kezelésbe, 1866. júliusában a sziget partjainál zajlott a Lissai csata, a Császári és Királyi Hadiflotta egyik legfontosabb győzelme. A “Kis-Málta” az “Adria közepén” lévő, legtávolabbi, nyílt tengeri szigetek „bázis-kikötője”. Erre hajózott az 1913.évi expedíció is, Busi tengeri barlangjaihoz, illetve Pelagosa mélytengeri szirtjeihez… A mi utunk is erre folytatódik tehát… Kikötéskor az egyedülálló kikötői pálmaerdő, illetve festői tengerésztemető fényképezése, majd látogatás a K. u. k. Kriegsmarine oroszlános emlékművénél. Szállodai szobánk elfoglalása, majd pihenő és strandolási lehetőség. Kiadós (ingyenes) fakultatív sétalehetőség az idegenvezető részvételével az óvárosban és a kikötőben, a néhai osztrák-magyar tengeri erődhöz. Este az előttünk álló választható tengeri programok áttekintése. (A programokra előzetesen lehet jelentkezni.) Szállás Vis szigetén.

6. nap: Pelagosa óceáni mélységei

A mai napon két program között választhatnak az utasok:
1. Egész napos szabadidő a hotel strandján és Vis városában. A busz 12:00 – 17:00 óra között viszi át a pihenőket, igény esetén Comisa / Komizsa városkájába, a sziget nyugati oldalára.
2. Fakultatív hajózás Comisából – Pelagosa szigetére
Csomagolt reggelink felvétele, majd utazás Comisa / Komizsa városkájába. 07:00-kor kihajózás a nyílt tengerre, az „Adria közepére”, a partoktól 124 km távolságra lévő Pelagosa / Palagruza szigetére. A nap folyamán többször is előkerülnek az 1913. évi expedíció résztvevőinek ide vonatkozó írásai cikkei. A csodaszép, 1400 m hosszúságú sziget Diomédész argoszi király (Odüsszeusz társa a Trójai háborúban) állítólagos temetkezési helye. Bércei 90 m magasságra tornyosulnak a végtelen kékség fölé, homéroszi eposzokba illő vadregényességgel. Óceáni mélységű környező víztömegei az Adria halban leggazdagabb területei. Palagruza egésze védett terület, számos csak itt élő növénnyel. A festői sziget tetején 1875-ben az Osztrák-Magyar Haditengerészet mérnökei tervezték és építették meg a Földközi-tenger egyik legnagyobb (s máig legszebb) világítótornyát. Kikötés a valószínűtlenül távoli szigeten, majd túra a világítótoronyhoz. A szédületes körpanoráma fotózása, a „légi felvételek” élvezete. Késő délutáni visszahajózás Vis szigetére. (A hajózás hossza: 10-12 óra.) Szállás Vis szigetén.

7. nap: A bisevoi Kék-, és Barátfóka tengeri barlangokban

A mai napon két program között választhatnak az utasok:
1. Egész napos szabadidő a hotel strandján és Vis városkájában.
2. Fakultatív hajózás Comisából – Busi szigetére
Reggeli után átutazás Comisa / Komizsa városkájába, Dalmácia talán leghíresebb halászati központjába. A régi tengeri életmód “felidézése” az Első Magyar Adria-kutató Expedíció résztvevőinek írásai alapján. Látogatási kísérlet a Velencei toronyban berendezett Halászati Múzeumban, majd rövid ismerkedés a hagyományos latinvitorlás halászhajókkal. Kihajózás a 15 lakosú (!) Busi / Bisevo szigetére. A 6 km2 területű mészkősziget, valaha a földközi-tengeri barátfókák egyik utolsó élőhelye volt. (Az 1913. expedíció tagjai is fókák begyűjtése célján látogattak ide.) A sziget csodái a fehér falakban kialakult 24 m hosszúságú, 15 m belmagasságú Kék-barlang, illetve a Barátfóka-barlang. Látogatás a barlangokban, úszási lehetőséggel a különleges kék “varázsvilágban”. Pihenő, úszás a Porat-öböl strandján, majd a sziget nyugati, nyílttengeri oldalának körbehajózása. Visszahajózás Komizsára, megérkezés után fürdőzési lehetőséggel a reneszánsz stílusú, Kalózok Miasszonyunk temploma csodaszép strandján, a régi, osztrák-magyar halkonzerv üzem oldalában. Koraesti visszautazás Vis-be. (A hajózás hossza: 3,5-4 óra.)
Felkészülés a másnapi korai kihajózásra. Szállás Vis szigetén.

8. nap: Spalato és Trau UNESCO világöröksége és hajózási múzeuma

Csomagolt reggelijeink átvétele majd 2 perces buszozás a kikötőbe. 05:30-kor kifutó kompunk 08:00 órára érkezik Split kikötőjébe. Helyi idegenvezetőnk 2 órás séta során mutatja meg a Diocletianus római császár (284-305) palotájából kialakított UNESCO világörökségi óváros ókori, illetve középkori műemlékeit. Néhány igaz mese az Árpád-házi és Anjou uralkodók Velence elleni háborúiról, a Magyar Királyság és a Serenissima Dalmáciáért folytatott évszázadokon átnyúló versengéséről. Az 1913. évi magyar tengerkutató expedíció ide vonatkozó eseményeinek vázlatos áttekintése, majd látogatás a Hajózási Múzeumban (Pomorski Muzej Split). 1,5 órás szabadidő a pálmasoros Riván, majd utazásunk megkezdése Trau / Trogir óvárosába.
Trogir teljes óvárosa UNESCO világörökségi védelem alatt áll. Informatív városnézésünk időtartama kb. 1 óra. A rendelkezésre álló időtől függően, illetve a csoport közös döntése alapján töltjük délutánunkat, koraesténket a városban, majd jelentkezünk be szállodánkba. Szállás Trogir mellett.

9. nap: Trogir - Budapest

Kényelmes reggeli, majd hazautazásunk megkezdése. Az Első Magyar Adria-kutató Expedíció- és 110 éves évfordulós emlékutazásunk eredményeinek áttekintése. Budapestre érkezés a késő esti órákban.


UNESCO világörökségi helyszínek:

Šibenik - Szent Miklós tengeri erőd
Split óvárosa
Trogir óvárosa

Fakultatív programok:

FAKULTATÍV TENGERHAJÓZÁSOK

Blue World Institute delfinles (előzetesen fizetendő) 25.200 Ft
Busi / Bisevo hajókirándulás (előzetesen fizetendő) 32.000 Ft
Pelagosa / Palagruza hajókirándulás (előzetesen fizetendő) 69.300 Ft

Fontos információk:

Útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítás

Útlemondási (storno) biztosítást minden szolgáltatás részvételi díjából számolunk. Az útlemondási biztosítás mértéke: 2,5%
Amennyiben az útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítást együtt rendelik meg, abban az esetben útlemondáskor az utast nem terheli önrész a következő esetekben:
Utas Covid-19 megbetegedése (ezen belül pl. indulást megelőző 14 napon belül pozitív PCR teszt eredmény esetén is), sürgősségi körházi fekvőbeteg gyógykezelése, elhalálozása, vagy a következő típusú baleseti sérülései: csonttörés, szalagszakadás, legalább III. fokú égési sérülés.
Minden egyéb esetben az önrész: 20%
A BBP biztosítás további előnye, hogy esetleges járattörlés vagy repülőgép késése esetén 150 EUR összeghatárig fedezik a légitársasági kártérítés behajtásának ügyintézési költségét, amennyiben az arra specializálódó cégen keresztül történik az ügyintézés. (Utasbiztosítás szabályzat G pontja.) További részletekről érdeklődjön kollégáinknál.
Biztosításokra vonatkozóan 2022. január 1-től az EUB Biztosító feltételei az érvényesek.
A biztosításokról bővebben IDE KATTINTVA tájékozódhat.

Az út idegenvezetője

Gőgös Norbert

other_230_37184_1000ut-idegenvezetok-gogos_norbert.jpg

Gőgös Norbert, geográfus, utazásszervező, a Magyar Földrajzi Társaság Expedíciós Szakosztályának titkára.
Az ELTE TFK-n szerzett diplomájának szakpárja: történelem.
Csoportos körutazásainak elsődleges célterülete Közép- és Belső-Ázsia, Észak-Amerika, valamint a Kárpát-medence.
Publikációs témakörei többek között - a törökségi népek és sztyeppei íjfeszítő birodalmak múltja; a nomád kultúrák néprajza; Észak-Amerika és a sarkkörök természeti földrajza, élővilága; a magyar földrajzi felfedezések és kutatóutak kultúrtörténete.
Hobbija a munkája és a természetjárás – a Görgényi-havasoktól - Alaszkáig és az Altájig.
Kedvenc városai: A Selyemút nagyvárosai Isztambultól – Szamarkandig.
Kedvenc szállodája: a mongol sztyeppék jurtái.
Kedvenc itala: A jó szívvel adott székely üdvözlőpálinka.
Három kislány boldog édesapja.


Ismerje meg Horvátországot!

Árak és időpontok

Indulás - visszaérkezés
Garantált indulás/társítás
Időtartam
Ár
2023.09.18 - 2023.09.26
9 nap / 8 éj
387 000 Ft

A foglalás gombra kattintva elsőként az utazás végösszege kalkulálható.
Ha az ajánlat megfelelő, akkor ugyanazon a felületen a foglalás is elkészíthető.

Jelentkezem az útra
Személyes adatok
A checkbox kipipálásával kijelentem, hogy az adatvédelmi tájékoztatót megismertem és elfogadtam.

A fenti adatokat kizárólag annak érdekében használjuk fel, hogy az ajánlatot megadhassuk Önnek.

Az ár tartalmazza

  • az utazást autóbusszal
  • a szállást 3*-os szállodákban,
    kétágyas szobákban
  • a reggelis ellátást
  • a kompjegyeket
  • a helyszíni közlekedést
  • a megadott programokat
  • a magyar nyelvű idegenvezetést

Az ár nem tartalmazza

  • a belépőket
    (helyszínen fizetendő)
    kb. 12 EUR
  • az útlemondási biztosítást
    (Covid fedezettel): 2,5%

 

EGYÉB KÖLTSÉGEK

  • Egyágyas felár
    93.000 Ft
  • Fakultatív programok
  • BBP utasbiztosítás
    (EUB Biztosító)
    Nívó: 640 Ft/fő/nap
    Top: 860 Ft/fő/nap
    Top Extra: 1.320 Ft/fő/nap

Kérdése van az útról?
Kérdezze szakértőnket!
Vagy kérjen visszahívást!

(Megnézem az adatvédelmi tájékoztatót)
Az út idegenvezetője

Gőgös Norbert

other_230_37184_1000ut-idegenvezetok-gogos_norbert.jpg

Gőgös Norbert, geográfus, utazásszervező, a Magyar Földrajzi Társaság Expedíciós Szakosztályának titkára.
Az ELTE TFK-n szerzett diplomájának szakpárja: történelem.
Csoportos körutazásainak elsődleges célterülete Közép- és Belső-Ázsia, Észak-Amerika, valamint a Kárpát-medence.
Publikációs témakörei többek között - a törökségi népek és sztyeppei íjfeszítő birodalmak múltja; a nomád kultúrák néprajza; Észak-Amerika és a sarkkörök természeti földrajza, élővilága; a magyar földrajzi felfedezések és kutatóutak kultúrtörténete.
Hobbija a munkája és a természetjárás – a Görgényi-havasoktól - Alaszkáig és az Altájig.
Kedvenc városai: A Selyemút nagyvárosai Isztambultól – Szamarkandig.
Kedvenc szállodája: a mongol sztyeppék jurtái.
Kedvenc itala: A jó szívvel adott székely üdvözlőpálinka.
Három kislány boldog édesapja.


Ismerje meg Horvátországot!

Hasonló utazások


Kis létszámú csoport
Izland

Izland télen

6 nap / 4 éj
2024.03.19
összesen 1 időpontban
635 000 Ft/fő
Kis létszámú csoport
Norvégia

A Lofoten-szigetek és a Lappföld hegyóriásai

10 nap / 9 éj
Árak és dátumok hamarosan
Értesítés igényléséhez kattintson a részletekre
 
 
Garantált indulás!
Kis létszámú csoport
Franciaország

Mesés Elzász a borút mentén

5 nap / 4 éj
2023.07.19
összesen 2 időpontban
420 000 Ft/fő
Kis létszámú csoport
Magyarország

Gemenc téli csendje

2 nap / 1 éj
2024.01.13
összesen 2 időpontban
59 000 Ft/fő
Kis létszámú csoport
Montenegro

Montenegró, a Dél-Adria és a Dinaridák ajándéka

8 nap / 7 éj
2023.07.07
összesen 2 időpontban
429 000 Ft/fő

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre egyedi, exkluzív ajánlatokért!